Jump to content

Letar Garageplats!


Vestax

Recommended Posts

Hej!

Jag är nära att bestämma mig OM jag ska bygga och i så fall om jag ska bygga chassie eller blir det Westfield?

Kruxet som har varit svårare än vad jag kunde föreställa mig är hitta garage eller plats! Det ska ju vara nära jobbet och hemmet.

Hur brett och långt behöver man tror ni?

Har lite olika alternativ. Farsans maskinhus är ett, hans garage är ett. Om det blir garaget blir det smått, endast dryga 3 meter....max 3,4 brett. Men lätta att få värme där.

Maskinhuset är stort i det facket jag ska stå.....12x5 meter. Men då får jag bygga in det i plast eller gips för att kunna värma upp det där! Inget av utrymmena har gjutna golv. Det är jord golv...

Har man inget bra ställe att vara på så komer man tröttna! Dessutom vill jag gärna jobba när det är kallt ute!

Ge mig lite feedback tack!=)

Link to comment
Share on other sites

Tycker du har rätt i allt du skriver. Jag höll till i en lada utan värme från oktober 2007 (här nere i Skåne) och det är inte roligt när det ryker om munnen och man måste ta av handskarna för att pilla med något smått. Där var i och för sig betonggolv men knaggligt och ojämt så att rulle ett motorstativ var inte lätt. Men gott om plats var det.

Nu har jag flytta "hem" :wub:

Ett garage nära jobbet (Värnhemstorget), 5,5x5,5 meter med lackat betonggolv och aldrig under 18°. Lagom stort för en rejäl arbetsbänk, en sjua och lite allmän skit.

Nackdelen är ju att det kostar en dryg tusing i månaden...

Link to comment
Share on other sites

Hej Rikard!

Nära jobbet är värt ganska mycket! Då "blir det av". Jag får åka en 40min med buss för att komma dit....

Jag funderar på att gjuta en liten platta där man kan ha bilen så man kan köra verkstadskran och lite annat.

Det kanske är så att man får lägga lite tid på detta och se detta som ett första projekt?

Jag tror du kommer få mer gjort nu när du hyr en plats. Det måste ju vara värt ganska mycket!

Men det lilla garaget jag ev kudne låna var bara drygt 3meter brett....det är väl för lite?

Link to comment
Share on other sites

Jag hade inte börjat bygga på en plats som är 3 meter bred. Men det har ju gjorts, så det går...

Och ja, det är inga problem med motivationen när garaget är skitbra. Dessutom är det alltid andra killar med samma intresse och bygger samtidigt. Tror jag varit ensam i garaget två gånger, annars är det alltid sällskap. På gott och ont, det blir ganska mycket skitsnack och kaffedrickande i fikarummet :).

Link to comment
Share on other sites

Jag ska kolla på ett maskinhus nu. Där jag ska ha bilen är 12x5 meter. Problemet är att det är dragit och väldigt kallt. Nu ska vi se om vi kan plasta in och täta alla springor så gott vi kan. Kommer kosta mycket el att värma upp det men just nu är det det bästa alternativet!

Link to comment
Share on other sites

Jag bygger en Cobra i min verkstad som är på 9 kvm, samt i ett partytält på somrarna så visst går allt.

Men visst fan skulle det vara skönare med ett riktigt garage!

Framför allt så vore det skönt att slippa åka tio mil till verkstan varje helg.

Link to comment
Share on other sites

MEn jag kräver nog mer annars tröttnar jag...är jag iallfall rädd för...

Men jag beundrar din karaktär! Önska jag hade samma=)

10 November ska vi börja täta taket i maskinhuset är det tänk. SEn är det itne långt kvar tills man kan ha en bil där!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...