hox Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 Hej Om man tar låt oss säga 2 st 1000 kubikare och gör en w8:a av och sedan kopplar till en bil låda. Ja man kapar väl bort hoj växellådorna först, och skulle man kunna vrida toppen på en så avgas går utåt? Någon som sett detta? Mvh Håkan Quote
Ploogen Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 Jag har sett bilder på ett sånt bygge med två st "hayabusa" motorer. Det var en engelsman så klart? Mins inte vart tyvär :banghead: Han skulle ha det i en radikal racer eller något liknande. Rena döds maskinen eller?? Quote
Jonte Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 Visst är det gjort förut i allt från sjuor, minis till Ultima. Westfield http://www.timduncan.co.uk/just-the-one/index.html Z cars http://www.zcars.org.uk/index.htm Radical SR8 http://www.radicalextremesportscars.com/range/sr8/sr8.php Sen så fanns den där Tigern med dubbla Suzuki GSRX 1000cc http://www.tigerracing.com/cars/tiger-z100-main.php Video http://video.google.com/videoplay?docid=-1...h&plindex=2 Quote
gka Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 (edited) Jag kom att tänka på denna. Kanske är samma som Radical SR8 har? Edit: nej det var det nog inte... Men kolla bilderna på när de sätter den i en Caterham. :-P http://www.h1v8.com/ Edited October 9, 2007 by gka Quote
Fredrik i Trollhättan Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 En arbetskompis till mig håller på och bygger på en sån där V8 baserat på två mc-motorer. Han har köpt två exemplar av någon 1000 kubikare (tro det är en Yamaha) som har lösa cylinderbankar. Tanken är att han ska fräsa ett block och köpa en vevaxel... Han har ingen bil att sätta den i när han blir färdig. Det har jag... :racesmile: Quote
Thomas Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 drysdale gjorde så för några år sedan. 2 750 yamaha Quote
Thomas Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 http://home.pacific.net.au/~iwd/index.html Quote
svante Posted October 10, 2007 Posted October 10, 2007 Volvo kunde ju.... Deras V8 är mig veterligen två raka 4-or från Yamaha Quote
Fredrik i Trollhättan Posted October 10, 2007 Posted October 10, 2007 Yamaha kunde ska det väl vara? Yamaha skulle nog i.o.f.s. kunna få ihop en motor med bara råmaterial som utgångsläge... Quote
Thomas Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 Drysdale använder Yamaha och här kan du lyssna på en http://home.pacific.net.au/~iwd/av/sound.html Quote
Thomas Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 Guzzin låter fräckt också,,finns på samma sida Quote
hox Posted October 11, 2007 Author Posted October 11, 2007 Jag var lite inne på W8, alltså i min värld om man tar 2s 4 cyl hojmotorer och kapar bort vxl lådorna eller ena. Sätter ihop drifrten på något vis men behåller 2 vevaxlar. Det var då jag tänkte på om man skulle kunna vända ena toppen så man få avgas utåt och insug inåt på båda. Jag menar det skulle kunna bli 2 liter och kanske 300 hk som håller. Inte bygga egen motor det är för svårt. H Quote
Thomas Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 Motorn håller nog men växellådan det är nog lite mer tveksamt i längden. Quote
Antus Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Hmm. Tigern går att köpa med dubbelmontage. I ofs svindyr, men det borde alltså finnas en lösning på vxl lådsproblemet. Lite industrispionage för eget bruk kanske kan vara på sin platts. Om jag fattar rätt av vad dom skriver så använder dom orgo lådorna med någon form av överförings/fördelnings-låda. Kan tänkas att det finns någon form av vxl-låda på marinsidan som går att använda, har sett lite konstiga installationer på framför allt vattenjet-drivna båtar. Quote
Thomas Posted November 24, 2007 Posted November 24, 2007 Tiger körde väl med bägge lådorna? en för fram o en för baken. Quote
Jocke E Posted November 26, 2007 Posted November 26, 2007 http://www.cyclonepowerltd.co.uk/products.htm Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.