Sören Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Fick just ett mail från MK. Nu limmar de fast tanken i bilen med Sikaflex. Det borde ju vara helt OK, men vad säger SFRO? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 ...och varför? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 (edited) verkar lite jobbit o man tex vill bygga om bakvagnen eller måste reparera en krockskada... på jobbet limmar vi mycket med ``sika´´ och simson ``kitt´´ men det är detaljer som aldrig skall bort igen.. sitter som fan om allt är rent och man kittar på rätt sätt .. Edited October 4, 2007 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Jag skulle hoppa över limningen och fästa den på annat sätt. Det kan komma ett tillfälle när du behöver ta loss tanken och då är det mycket enklare att t.ex bara skurva bort fästen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Limning i all ära med tidens tand nöter och rätt vad det är så är tanken loss. det ser man allt som oftast på limmade detaljer,att de släpper rätt vad det är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted October 7, 2007 Author Share Posted October 7, 2007 Jo, håller med, det får bli stålband och bult. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Jag tog aluminium band och bultade i ramen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Jag har också aluband. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted October 9, 2007 Author Share Posted October 9, 2007 Snyggt med aluband, kanske lättare att arbeta med. Jag har beställt band från MK, kommer med tanken hoppas jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Nonterar du tanken innan du sätter dit skyltbelysningen blir det trångt.... På min bil (dock ingen MK) är det lättare att slita ut tanken om man ska pilla med något i bakänden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daffe Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Inga problem med en biltokig 7åring hemma, bra att ha små fingrar tillhands när det behövs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted October 9, 2007 Author Share Posted October 9, 2007 ................ om man ska pilla med något i bakänden........ :icon_oops: :icon_oops: :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestax Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 borde kunna limma ihop tanken som ett akvarie...det håller länge utan ramar (gamla hade ramar) Men limma fast tanken? varför inte aluband? eller galvade håband i värsta fall...allt måste vara bättre än att limma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted October 27, 2007 Author Share Posted October 27, 2007 Engelsmän! De har alltid massa egna idéer! Just den egenskapen gör det så roligt att gå på Kit Car-mässor i England. Ett gigantiskt utbud med de mest osannolika skapelser man kan tänka sig, och det mesta verkar gå att sälja, i England. Världen skulle bli bra mycket tråkigare utan de galna engelsmännen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestax Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 Dessutom skulle vi varit nazister utan engelsmännen =) Är sugen på att åka till nån mässa och kolla deras kit..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 (edited) Dessutom skulle vi varit nazister utan engelsmännen =) o shit..och jag som har tyska föräldrar.. men min farmor kommer från sverige och farfars mor från norge..vad blir jag då...iofs kallades jag för en nasse unge när jag gick i skolan..!! Edited October 30, 2007 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestax Posted October 31, 2007 Share Posted October 31, 2007 nasse unge?? hahaha barn kan vara bra elaka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts