svante Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Vad måste sitta på ramen vid första besiktning? Typ måste tanken vara i? Bromsrören som jag tänkte popnita i plåten i kardantunneln? Ska kardanaxeln vara färdig? Det börjar närma sig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Saxat från SFRO SFRO vill besiktiga ditt fordon som rullande chassie. Det betyder; färdigsvetsat chassie, fram o bakvagn monterad, fungerande fjädring (skall gå att demontera lätt för kontroll av styrvinklar etc), fungerande styrning och om möjligt rattstång på plats, motor och v.låda (eller atrapper) på plats. Vid första SFRO besiktningen skall avgiften, 3000 kr, betalas. SFRO besiktningen är personlig och måste göras om vid försäljning av ett ännu inte slutbesiktigat fordon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 11, 2004 Author Share Posted March 11, 2004 Också läst det på SFRO:s hemsida. Men jag läste att "therealpinto" ville ha tank med bränsleledningar också.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Det enklaste är väl att kolla med den SFRO-besiktningsman du tänker använda... Då får han ju det precis som han vill ha det ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Hej Precis, fråga den som ska göra besiktningen. Det är bra om tank och bränsleledningar är monterade, så att man enkelt kan kolla de bitarna. Jag nekar dock sällan en besiktning bara för att det saknas. Likaså tycker jag det är bra om bromsrören är dragna, av samma anledning. Även kardanen är lättare att kolla vid byggbesiktning än vid slutbes. /Gustaf Ulander, SFRO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Det enklaste är väl att kolla med den SFRO-besiktningsman du tänker använda... Då får han ju det precis som han vill ha det ;) Håller med till fullo! Gå efter texten Jonte Klippt in och kontakta din SFRO-man. Då slipper du skruva bort en massa delar under besiktningen. :ph34r: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Har kollar med "min" besiktningsman och han ville inte ha någor bromssytem, bränslesyten eller fjädring monterad vid besiktningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted April 1, 2004 Author Share Posted April 1, 2004 Jag behöver inte ha tanken i då den lätt ses vid slutbesiktningen samma med bromsrören... Snart dags för byggbesiktning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted April 2, 2004 Share Posted April 2, 2004 Vad är det som kollas på kardanen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted April 2, 2004 Share Posted April 2, 2004 Vad är det som kollas på kardanen? T.ex. Att om den är kortad så ska det vara riktigt utfört och inte slarvarbete. för din egen säkerhets skull... Tänk dej att slita av den vid en sidestepping när du har den några cm. från benet.... :oopsx: Att den inte tar i någonstans vid full fjädringsrörelse i bakvagnen. Att den är riktigt monterad och att medbringarna är på rätt håll i förhållande till varandra. Några exempel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.