Jump to content

Studiebesök


Anders S

Recommended Posts

Nu är man igång igen efter sommaren, jobb byten och släktträffar. Allt detta har gjort att vi inte har kommit så långt i bygget av Mk:n. Vi har kollat runt lite på forumet om vilka som bygger, har byggt och vilka hemsidor/byggbilder som finns att tillgå men det där lilla extra garagebesöket är ju alltid bättre än diverse texter och bilder.

Finns det några byggen att tillgå i västra sverige en eftermiddag/kväll/helg? Alla byggen är intressanta men ett plus är en MK eller någon modell med insprut pintomotor.

//Anders & Lasse

Edited by Anders 7
Link to comment
Share on other sites

Vill ni kika på MNR, och komma med tips, är även min port öppen strax söder om Göteborg. Vi blev föräldrar för första gången förra tisdagen så det är lite fullt upp just nu men ett besök skall väl gå att klämma in.

Mvh Fredrik.

Link to comment
Share on other sites

Grattis.. :D Bebisar är förödande för garagetiden, men det har du säkert redan märkt.. :P

även mitt garage är öppet för besök fast det är inte en MK och just nu ser den inte mycket ut för världen.... :(

Link to comment
Share on other sites

Tackar och bockar för alla erbjudanden :notworthy:

fege Stort Grattis! En Mnr är alltid intressant, men jag vill inte störa så vi kan väl hålla det lite öppet :)

Acke Hur långt är bygget kommet?

Bengt Norell vad för seven är det du bygger/ har byggt?

//Anders

Link to comment
Share on other sites

Nu är man igång igen efter sommaren, jobb byten och släktträffar. Allt detta har gjort att vi inte har kommit så långt i bygget av Mk:n. Vi har kollat runt lite på forumet om vilka som bygger, har byggt och vilka hemsidor/byggbilder som finns att tillgå men det där lilla extra garagebesöket är ju alltid bättre än diverse texter och bilder.

Finns det några byggen att tillgå i västra sverige en eftermiddag/kväll/helg? Alla byggen är intressanta men ett plus är en MK eller någon modell med insprut pintomotor.

//Anders & Lasse

I Karlstad finns Mek-juntan. Välkommen. Vi har bl.a en Pinto förgasarbil( BeLo:s) och en med org insprut trimmad Pinto (kumlans) , en volvoutrustad och en med Lotus Cortinamotor.Men ingen MK

välkommen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Jag kallar den för en lookalike alltså mer orginalseven än locost, måtten är orginal men sen har jag gjort egna hjulupphängningar bl.a Irs bak.

Bengt

Hur har du fått måtten på orginal bilen? Har du nån bild på orginalet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...