gka Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Är det någon som kan identifiera min styrväxel? Det står Cam Gears Ltd på den. I pappren står det att den ska vara från BMC, men inte mer än så. Kanske en fråga för antikrundan? :) Quote
Thomas Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 kan du ta en till bild lite ljusare och kring anslutning för rattstång. Quote
Michael Th Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 har läst att hundkoje växel passar.. men har för mig att man får ta en från en högerstyrd coja till en v styrd 7 a.. dom tidiga lotus använde triumpg herald växel.. jag har en Caterham växel liggande har dock inte jämfört den med triumph ännu då jag har sådana monterade men ej lösa.. Quote
Panzer Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 Vad jag kan se så är det inte Triumph Herald/Spitfire! (Så det kan du utesluta!) Quote
Jonas Posted September 24, 2007 Posted September 24, 2007 Jag är nästan 100 på att den är från en hundkoja. Jag kan jämföra när jag kommer hem ikväll. Quote
Antus Posted December 10, 2007 Posted December 10, 2007 Ser ut att stämma med BMC 1100-1300. Tror dom är likadana till kojor också, hur bred är den? Quote
Jonas Posted December 10, 2007 Posted December 10, 2007 Det är en sådan som sitter i kojorna. Var ute och knäppte ett par bilder på en i garaget: Quote
Jonas Posted December 11, 2007 Posted December 11, 2007 "Off topic" , men när vi ändå är inne på hundkojor. Här är en bild på motorn (med roterande ljuddämpare) som sitter i min koja: Quote
Michael Th Posted December 11, 2007 Posted December 11, 2007 (edited) fortsätter på senaste off topick. vad för ``roterande ljuddämpare ´´använder du?? typ?? skulle behöve en liten till min 1300..swift.. Edited December 11, 2007 by Michael Th Quote
Jonas Posted December 12, 2007 Posted December 12, 2007 Jag har en Garret T3, lite stor egentligen men det fungerar bra. (Motorn är på 1310cc) Tycker att det är rätt gött med lite ketchup effekt. Jag kör inte med något värstingtryck (max 0,7 för tillfället). Quote
Thomas Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 Det är väl bara 3 lagrad vev i den motorn??? huga för att ta ut massa effekt ur den Quote
Jonas Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 3-lagrad vev, stötstänger och växellådan i sumpen! Det ska ju vara lite utmaning att få det att hålla :-) (det värsta som hänt mig var när en ventil blev ett med en kolv) Quote
Sonett7 Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 >>Michael Th Tror att en Garrett GT17 från 9-5 2,0t eller 2,3t (alltså 150 eller 185 hk) skulle passa bra även på en 1300 cc-motor. Polaren kör med en sådan på en 1600 cc Saab V4 sedan några år tillbaka. Borde inte kosta många kronor på skroten med tanke på hur vanliga bilarna är... Quote
Michael Th Posted December 17, 2007 Posted December 17, 2007 off topic sorry Garrett GT17 från 9-5 2,0t eller 2,3t okey tack Mats off topic slut B) Quote
gka Posted December 18, 2007 Author Posted December 18, 2007 Det verkar stämma med hundkoja då. Ska mäta hur lång den är i helgen. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.