Jump to content

Bygga Tbi Av Förgasare?


Recommended Posts

Har bestämt mej för att köra med MS på Cobran men vill ha motorn (Chev 305) så orginallik som möjligt.

Det enklaste alternativet är ju såklart att köpa ett spjällhus från en TBI-motor men jag har ju redan en 4-portsförgasare som borde gå att göra om. Del för att det vore ett kul projekt men också för att hålla det lite lowcost.

Vet att det har gjorts förut men kan inte hitta några bilder av det på nätet. Vad jag undrar är framför allt var man sätter spridarna om man ska använda alla fyra portarna, eller om man enbart ska använda sekundärportarna som iofs är tillräckligt stora, och helt enkelt sätta spridarna ovanför?

Lite rädd för att dom kanske är för stora (56mm) så man får problem i lågfartsområdet.

Hittade den här på nätet och fick ett fett "Vill ha!" begär, men den var tyvärr på tok för dyr och jag har inte maskiner för att bygga en egen.

Ideer, förslag, erfarenheter???

Link to comment
Share on other sites

Annonsera efter ett spjällhus från Holley's gamla "pro jection" sprut.

Det måste finnas nån som bränt sin kines-byggda box och fått spjällhuset över.

Det är ett eftermarknads TBI sprut som ser något så när ut som en förgasare.

Sedan använder du det paketet och styr dess spridare med en MSQ box istället....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...