Micke Fredriksson Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Är du sugen på en otroligt snabb, gatlegal, formelbils liknande mittmotorsportbil med otrolig väghållning och supersportbils prestanda? Då behöver du inte leta längre! Billigare än så här blir det inte!! Nu är Mride C42 turbo sportbilen till salu. Denna Unika 2-sitsiga bil är inte en kitcar utan ett unikt custombygge- 1st tillverkad! Du blir helt klart ensam i hela universum. Mride C42 turbo är utan tvekan en utmanare till Ariel atom kompressor. Bilen väger 570kg fulltankad och har 300hk+ vilket gör vikt/effekt förhållandet blir 1,9kg/hk = 526hk/ton Chassi: Rörram fackverk. Motor: Suzuki GSX1000-r -01 turbo. Vems programerbar insprutning + stock ECU, elektrisk backväxel. Karosseri: Unik kolfiber/glasfiber kaross med kolfiber skärmar. Hjulupphängning: Dubbla A-armar med pushrod, Öhlins + protech justerbara coilovers. Hjul: TSW 17" fälgar med TOYO proxes R888 R-däck. Bromsar:Fram; Hispec UL4 ok med ferodo racing belägg 280mm skivor. Bak: 300mm fullflytande Honda 900rr skivor och ok. Inredning: Kolfiberpaneler, Tillett T250 supercart stolar- laddtryck, bränsletryck, bredbandslambda, avgastemp, digital hastighetsmätare med diagnos, växlingsindikator och varvräknare. PRIS: 259.000skr eller bud. För mer info ring: 070-308 44 72 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestax Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 Är denna gatreggad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted October 31, 2007 Share Posted October 31, 2007 Ja, två gånger! Första gången som en trike och nu senast ombyggd till fyrhjuling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestax Posted October 31, 2007 Share Posted October 31, 2007 Men hur kan den få ha så många hk/kg? det får ju inte en super seven ha? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted October 31, 2007 Share Posted October 31, 2007 (edited) det kanske finns bly.. :rolleyes: säger inte att det är så, men... det har förekommit att fordonen är något tyngre vid besiktningen, och mirakulöst blir lättare sedan.. Turbo maskiner kan ju råka få något...högre laddtryck efter bes..iofs inte helt lagligt.. Edited October 31, 2007 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toffe Posted October 31, 2007 Share Posted October 31, 2007 Händer en olycka och försäkringsbolaget kan bevisa att man har trimmat så har dom universums största kryphål att komma igenom och slippa betala. Den som har trimmat har begått ett avtalsbrott tydligen. Fanns en hel del att läsa om detta inne på zatzy /Toffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Eftersom denna bil först byggdes som en trike (dvs "motorcykel") där det inte finns begränsningar i fråga om motoreffekt och sedan byggts om igen från trehjuling till fyrhjuling så kanske den slingrat sig igenom begränsningen på 15 kW/100 kg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Goda kontakter med SFRO? /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Mickes farkost är godkänd av Sfro ett antal ggr och av Svensk bilprovning och nu ska han sälja den!! Om det är nått ni undrar över så är det väl bara att lyfta luren och slå honom en pling eller maila honom istället för att spekulera, detta är ju trots allt en Annons! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Väl talat Matz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 troligtvis är turbon eftermonterad då hayabusa inte har turbo original på motorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vestax Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Jag tror inte att han uppskattar att jag ringer och frågar massa saker utan att vara intresserad av att köpa. Jag bara undra om ni visste hur man regga det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 Det är ju ingen Hayabusan motor i den :prop: Men GSX 1100 R har ju inte heller någon. troligtvis är turbon eftermonterad då hayabusa inte har turbo original på motorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted November 1, 2007 Share Posted November 1, 2007 (edited) Nu kan ju säkert någon gräva fram detta i reglerna med är inte denna så lätt så den rammlar under motorcykel även med 4 hjul ? har för mig dte finns någon vikt regel neråt ? Men jag kan ha fel ..... ni med reglerna !! leta :racesmile: Sedan har ju micke en jätte tråd på rejsa, lär ju stå där oxå. Hur som helst :thumbsup: tur man redan har två leksakbilar...... Edited November 1, 2007 by LUPUS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.