Jump to content

Mnracing-vortex Rt


Ingenjören

Recommended Posts

Tjena alla!

Har kollat igenom internets alla sidor om sevenkloner och har nu råkat intressera mig för MN-Racings modell Vortex RT.

Om jag inte minns helt fel så var det någon här på forumet som hade påbörjat ett bygge av en Vortex?

Det skulle vara intressant att se hur se ser ut i verkligheten och att syna chassit lite i fogarna.

MNR verkar ha fokuserat på låg vikt vilket alltid är intressant (lättare att banta bilen än att banta själv :prop: ).

Är det någon som provkört eller i alla fall torrkört en Vortex?

Sittbrunnen ska enligt MNR vara bland de rymligaste i klassen.

Och hur hög är egentligen scutteln? På vissa bilder ser den väldigt hög ut och på andra ser den helt OK ut. Svårt att avgöra.

Link to comment
Share on other sites

Tjena !

Jag har torrkört den, den gick bra :prop:

Chassiet såg okej ut med lite extra trianguleringar jämfört med Westfield. Men om den är specielt rymlig vet jag inte, den är väl liknande min. Scutteln har jag inget minne av att vara specielt hög. Däremot gillar jag inte utseendet på scutteln (instrumentbrädan). Bilen jag tittade på hade steglös justering för camber även bak, det gillar vi :racesmile: .På det hela taget en trevlig bil. Sen är Chris & Marc Nordon trevliga att ha och göra med.

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Jag sätter ihop en MNR Vortx RT (+ inboard front suspension). När den blir färdig återstår att se för vi väntar tillökning i slutet av september... Jag skall kila ut i garaget i eftermiddag och ta lite mått på sittbrunn/scuttle och så återkommer jag på måndag (ingen internetanslutning hemma för tillfället). Jag kommer även att uppdatera min byggtråd inom kort.

För ytterligare info kan du maila Peter på Competitionworks (competitionworks@hotmail.com) som numer är återförsäljare för MNR i Sverige.

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

Så det finns en Svensk återförsäljare?

Intressant.

Hur upplevever du kittet?(kvalitetskänsla, passform, finish etc)?

Köpte du ett comprehensive starter kit (pulverlackat)?

Jag blev inte klok på deras prissättning. De tar 2950£ för RT och 3950£ för RT inboard. Verkar vara lite väl stor skillnad för att få fjädringen inflyttad :blink: ?

Ingick det något mer i inboardkittet eller är det någon annan skillnad på de olika kitten?

Link to comment
Share on other sites

Chassiet verkar, vad jag kan se, vara välkonstruerat med extra trianguleringar jämfört med en del andra kit. Galsfiberkomponenterna håller även de en hög standard vad gäller kvalitet och passform. Det enda som hittills ej passat helt hundra är adapterplattorna mellan bakre bromsok och sindlar.

När det gäller innehåll och priser på de olika kitten så har det ändrats en del sedan jag beställde (mars 2006) så det är nog säkrast att kolla med Peter. Då jag beställde valde jag utan pulverlack då MNR är okända för SFRO. När bitarna dök upp var dock bärarmana lackade så jag får se om det blir till att blästra eller inte.. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Då var det måndag och ny vecka igen. Här kommer lite mått på chassiet samt scutteln.

Angående chassiet så gör ju givetvis inte lite extra rör att det blir ett bra chassie, det var snarare svetsningen jag refererade till. Om MNR är bättre än andra kit vet jag ej då jag inte sett så många andra kit.

Top_meas.BMP

Side_meas.BMP

Edited by fege
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...