Janne Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Såg den här på verktygsboden: Svets Är det nåt att ha? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Verkar ju skitbra för oss som inte använder det alls mycket men ibland vill kunna böja ett rör eller nått. Undrar vad flaskorna kostar och var man kan köpa dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 flaskorna verkar ju ingå 1 liters förbr. 0,2 gram/tiumme? verkar lite lite. men skita att hårdlöda med och värma loss saker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 flaskorna verkar ju ingå 1 liters förbr. 0,2 gram/tiumme? verkar lite lite. men skita att hårdlöda med och värma loss saker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Inte för att jag är en svetsguru men jag skulle inte vilja hålla på med denna pryl. Gaser ska man vara försiktig med. Framför allt när det är acetylen(det står inte vilken gas den använder) och syre. Det verkar heller inte finnas några backslagsventiler. Det skall finnas på båda regulatorerna samt även vid hantaget. Om man nu vill ha en gassvets så är det nog bättre att satsa på en beggad AGA eller liknade. http://www.blocket.se/vi/13022423.htm?ca=11_s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 det brukar gå att hitta gas svetsar verk... köpte mig slangar regulatorer backventiler och hantag med komplett sats munstycken... iofs beg AGA men betalade 650 kr + frakt.... billigt ja jag ve.t men det gär att fynda ibland ..på tradera... köpte en acytylen 5 a och en syrgas 5 a på blocket för 1500kr.. dom är friköpta och kostar ingen hyra... skulle alldrig skaffa mindre.. men detta räcker till lite husbehovs svets/ värmning.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Den andra gasen är nog propan/butan! /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts