Jump to content

Recommended Posts

Posted

Är det någon som har råkat ut för samma problem. Jag har problem att hitta en signal som min VDO vision mätare vill fungera ihop med från motorn BMW m52 2,5. Kansk måste jag montera extra givare för de. Jag har provat generatorn mellen lindning o diod bryga., TD signal från insprutnings boxen och signal till en av tändspolarna.

Såg för ett tag sen någon varv räknare (givara) som man satte kring T-kablen, skulle kanske gå att ändra en sådan?

Posted

är det varvräknare du menar så är det på min opelmotor en anslutning i ECU:n och har du originaltändning så är det säkert likadant på din då det är Bosch i de flesta.ev. kam jag kolla på elscheman i Autodata men då måste jag veta bilmodell och årgång. t.ex. 525 -88 o hkr antalet.

Posted

har kollar på -97 o 98 men inte hittat nåt på elschemat??? M3 tror det var runt -93 hade varvräknaren kopplad på 6:ans spole.

Posted

-97 323i har stift 42 o 46 till instrument panel? vad det nu innebär

där visar på schemat att alla tändspolar har 3 anslutningar uton 6:an den har 4? en extra i form av skärmad kabel stift 45?? det står inte mer.

Posted

Nu har jag äntligen fått liv i varvräknaren. Vet inte varför men sist jag prova att ha varv räknaren kopplad på kabeln till 6:anc cyl så fick jag inte liv i den. Nu fungerar det utmärkt.

Tackar.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...