eslöv Posted August 8, 2007 Posted August 8, 2007 Är det någon som har råkat ut för samma problem. Jag har problem att hitta en signal som min VDO vision mätare vill fungera ihop med från motorn BMW m52 2,5. Kansk måste jag montera extra givare för de. Jag har provat generatorn mellen lindning o diod bryga., TD signal från insprutnings boxen och signal till en av tändspolarna. Såg för ett tag sen någon varv räknare (givara) som man satte kring T-kablen, skulle kanske gå att ändra en sådan? Quote
Thomas Posted August 8, 2007 Posted August 8, 2007 är det varvräknare du menar så är det på min opelmotor en anslutning i ECU:n och har du originaltändning så är det säkert likadant på din då det är Bosch i de flesta.ev. kam jag kolla på elscheman i Autodata men då måste jag veta bilmodell och årgång. t.ex. 525 -88 o hkr antalet. Quote
Thomas Posted August 8, 2007 Posted August 8, 2007 har kollar på -97 o 98 men inte hittat nåt på elschemat??? M3 tror det var runt -93 hade varvräknaren kopplad på 6:ans spole. Quote
Thomas Posted August 8, 2007 Posted August 8, 2007 -97 323i har stift 42 o 46 till instrument panel? vad det nu innebär där visar på schemat att alla tändspolar har 3 anslutningar uton 6:an den har 4? en extra i form av skärmad kabel stift 45?? det står inte mer. Quote
eslöv Posted August 8, 2007 Author Posted August 8, 2007 Nu har jag äntligen fått liv i varvräknaren. Vet inte varför men sist jag prova att ha varv räknaren kopplad på kabeln till 6:anc cyl så fick jag inte liv i den. Nu fungerar det utmärkt. Tackar. Quote
Thomas Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 kul att det ordna sig. vilken kopplade du in dig på Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.