Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har funderingar på att bygga en "fullbur" i min seven. Alltså båge runt rutan och sen ett kryss över huvudet och bak till orginalbågen. Den stora frågan är om jag ska svetsa eller bulta ihop buren med resten av ramen. Finns det för/nackdelar med att svetsa gentemot att bulta? Och vad säger lagen? Jag har sett båda varianterna när jag kollat runt lite. Har för mig att jag har läst någonstans att burar i bilar ska vara bultade. Stämmer det?

/Niklas

Posted

Ska du tävla med bilen så får du kolla upp reglementet. Annars så kan nog inte lagen säga bu eller bä eftersom det inte finns krav på båge. men bultar du så finns ju möjligheten att ta bort den vid ev. arbeten

Posted

Jag har också funderingar på att bygga full bur, känns trevligt om man skulle slå runt och tex åka upp och ner på ett räcke...

Men jag tror att jag kommer att bygga den främre delen avtagbar då det känns som om att det blir för bökigt at ta sig i och ur bilen vid "glassätaråkande"

Kollar man i SBF tekniska reglemente borde man få en vägledning i hur man kan skarva ihop de olika delarna så att man kan ta av dem.

Posted

Jag vet att tiger har bultade tävlingsbågar. Å dom ska tydligen vara godkända för både gata å race.

2007-07-19-(35).jpg

Posted

Tror nog det får bli bultad bur. Det är som sagt enklare om man ska ut och "glassätaråka" runt korvmojen :lol: Ska försöka integrera rutan i buren också bara. Men det är lösbart.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...