Jump to content

Niklas Engdahl

Forumdeltagare
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

About Niklas Engdahl

  • Birthday 09/14/1980

Contact Methods

  • MSN
    nengel1980@hotmail.com

Profile Information

  • Kön
    Kille
  • Plats
    Trollhättan
  • Interests
    Bilar, bilar, bilar über alles =P

Profile Fields

  • Ort
    Trollhättan
  • Locost-status
    Bygger locost
  1. Tror nog det får bli bultad bur. Det är som sagt enklare om man ska ut och "glassätaråka" runt korvmojen :lol: Ska försöka integrera rutan i buren också bara. Men det är lösbart.
  2. Har funderingar på att bygga en "fullbur" i min seven. Alltså båge runt rutan och sen ett kryss över huvudet och bak till orginalbågen. Den stora frågan är om jag ska svetsa eller bulta ihop buren med resten av ramen. Finns det för/nackdelar med att svetsa gentemot att bulta? Och vad säger lagen? Jag har sett båda varianterna när jag kollat runt lite. Har för mig att jag har läst någonstans att burar i bilar ska vara bultade. Stämmer det? /Niklas
  3. Lyfter en gammal tråd igen. Det var "bara" att slipa bort de gamla svetsarna och dra nya alltså? Har nämligen börjat punkta ihop min ram med flusstråd då jag inte fått tag i en bra MIG med gas än. Då kan jag ju i så fall markera alla svetsar som är gjorda med flusstråd, punkta ihop ramen, och sedan slipa ner och svetsa om de som är svetsade med fluss. Lite omständigt kanske men det borde funka, eller? :unsure: /Niklas
  4. Men vad händer om man har en motor, säg SAAB 2,0ltt, och motornummret är bortrostat OCH man har inget chassinummer att knyta ihop den med? Hur gör man då? Är det bromspapper som gäller då eller? :blink:
  5. Håller precis på med att bygga en breddad ram till en Tiger Avon. Exakt vad i bakvagnen är det inte är bra, eller som skulle kunna göra bättre, förutom att det inte går att justera hjulvinklarna? Har själv funderingar på att sätta spindlar från en framhjulsdriven bil bak och på så sätt få det justerbart. Men som sagt, är det nåt mer som behöver förbättras?
  6. Lånar tråden och fortsätter på samma ämne. Hur är det om man anväder bakljus från motorcyklar när man bygger t.ex. en seven? Har sett någon sporthoj med diodlampor bak. Vad säger reglerna om att montera dessa på ett amatörbyggt fordon? De borde ju vara E-märkta då de är förmodligen är monterade orginal eller finns som eftermarknadslampor. Eller måste lamporna vara godkända för just bil? /Niklas
×
×
  • Create New...