Marcus a Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 (edited) Ja hur jobbar dom ihop i en Pinto med insprut? Kan det påverkar gången på motorn? Bilen går bra dom första 300m sen så går den inte rent längre! Någon som kan förklara?? /marcus Edited August 1, 2007 by Marcus a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 den talar om för datorn vilken temperatur motorn har och berikar bränsle under uppvärmning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted August 1, 2007 Author Share Posted August 1, 2007 I princip så skulle det kunna påverka så min bil går dåligt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Iom att den går bra en stund låter det som något annat tycker jag. Skulle det kunna vara något skräp i bensintanken? Bara en tanke jag fick... för då kan det gå bra en stund och så sugs det upp och täpps till vid inloppet till pumpen i tanken, sen om det får stå så ramlar det bort lite så man kan starta igen osv. Jag fick det problemet på min första bil när jag haft tanken iväg för att bli plastad. Det hade hamnat papper i tanken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 funkar inte motortempgivaren så fetar den på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaRonny Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 Jag hade exakt samma fel på min bil. Och ju varmare den blev desto orenare gick den. Till sist gick den bara på tomgång. Felet var luftmängdsmätaren. (jag har en gammal typ av LMM som har en vridpotentiometer innuti, armen som känner av olika lägen på spjället låg inte mot kretskortet. Bara att bocka till den lite) //R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted August 2, 2007 Author Share Posted August 2, 2007 Tror inte att det är soppan, Bilen går lika dåligt hela tiden! Skulle det var skräp i tanken så borde det väll va lite olika med hur den går, nu det går den alltid dåligt. Har en LMM ligger så får ta och prova det till och börja med. :) Några andra förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 ja t.ex. vad är det för typ av sprut? har du mätt upp bränsletryck'? flödet? mär givarna??? m.m.m.m.m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted August 2, 2007 Share Posted August 2, 2007 Tror inte att det är soppan, Bilen går lika dåligt hela tiden! Jaha, så den har ändrat beteende nu? Sitter kammen rätt och är tändningen rätt inställd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted August 3, 2007 Author Share Posted August 3, 2007 Antar att tändningen står rätt, har iaf ställt in den :) Borde den inte gå dåligt hela tiden då isf, Från start? Iof kan det väl påverka hur lite hur som helst :) Ska kolla bränse tryck och tändningen igen idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Bilen går bra dom första 300m sen så går den inte rent längre! Tror inte att det är soppan, Bilen går lika dåligt hela tiden! Borde den inte gå dåligt hela tiden då isf, Från start? Nu får du nog bestämma dig. :wacko: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted August 3, 2007 Author Share Posted August 3, 2007 :) ber så mycket om ursäkt if jag är otydlig! Bilen går bra 200-300m men sen inge bra, det är så det ligger till!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted August 3, 2007 Author Share Posted August 3, 2007 Nu har jag mätt upp bränsletrycket, När motorn är avstängd men pumpen går så får jag 2,5 bar. På tomgång så ligger det på starxt under 2 bar, tar jag bort vacumslangen så ökar trycket en anning.. Är inte trycket lite lågt? Vad ska det vara? Marcus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 Det beror på vad Forrrd's tekniker har tänkt sej, uppgifter på bränsletryck brukar stå i typ hayne's manualer och liknande. 3 bar brukar vara vanligt förekommande grundtryck och med tryckregulator med vakuum kopplat till insuget så sjunker bränsletrycket ju högre vakuum du har, så en reaktion när du tar bort slangen är på sin plats.... i mitt eget fall så har jag strax över 3 bar i grundtryck 2,5 på fullt vakuum och strax över 4bar vid belastning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted August 3, 2007 Author Share Posted August 3, 2007 Vekar inte vara helt fel tryck jag har iaf :) ! Hittade inga uppgifter om det i Hayne´s. Men det står väl säker där någon stans. Någon som vet hur mycket det ska va? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.