Jump to content

Hur Påverkar Motortemgivare Gången På Motorn??


Recommended Posts

Ja hur jobbar dom ihop i en Pinto med insprut?

Kan det påverkar gången på motorn? Bilen går bra dom första 300m sen så går den inte rent längre!

Någon som kan förklara??

/marcus

Edited by Marcus a
Link to comment
Share on other sites

Iom att den går bra en stund låter det som något annat tycker jag. Skulle det kunna vara något skräp i bensintanken? Bara en tanke jag fick... för då kan det gå bra en stund och så sugs det upp och täpps till vid inloppet till pumpen i tanken, sen om det får stå så ramlar det bort lite så man kan starta igen osv. Jag fick det problemet på min första bil när jag haft tanken iväg för att bli plastad. Det hade hamnat papper i tanken!

Link to comment
Share on other sites

Jag hade exakt samma fel på min bil. Och ju varmare den blev desto orenare gick den. Till sist gick den bara på tomgång. Felet var luftmängdsmätaren. (jag har en gammal typ av LMM som har en vridpotentiometer innuti, armen som känner av olika lägen på spjället låg inte mot kretskortet. Bara att bocka till den lite)

//R

Link to comment
Share on other sites

Tror inte att det är soppan, Bilen går lika dåligt hela tiden!

Skulle det var skräp i tanken så borde det väll va lite olika med hur den går, nu det går den alltid dåligt.

Har en LMM ligger så får ta och prova det till och börja med. :)

Några andra förslag?

Link to comment
Share on other sites

Tror inte att det är soppan, Bilen går lika dåligt hela tiden!

Jaha, så den har ändrat beteende nu? Sitter kammen rätt och är tändningen rätt inställd?

Link to comment
Share on other sites

Antar att tändningen står rätt, har iaf ställt in den :)

Borde den inte gå dåligt hela tiden då isf, Från start? Iof kan det väl påverka hur lite hur som helst :)

Ska kolla bränse tryck och tändningen igen idag.

Link to comment
Share on other sites

Bilen går bra dom första 300m sen så går den inte rent längre!
Tror inte att det är soppan, Bilen går lika dåligt hela tiden!
Borde den inte gå dåligt hela tiden då isf, Från start?

Nu får du nog bestämma dig. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag mätt upp bränsletrycket,

När motorn är avstängd men pumpen går så får jag 2,5 bar.

På tomgång så ligger det på starxt under 2 bar, tar jag bort vacumslangen så ökar trycket en anning..

Är inte trycket lite lågt? Vad ska det vara?

Marcus

Link to comment
Share on other sites

Det beror på vad Forrrd's tekniker har tänkt sej, uppgifter på bränsletryck brukar stå i typ hayne's manualer och liknande.

3 bar brukar vara vanligt förekommande grundtryck och med tryckregulator med vakuum kopplat till insuget

så sjunker bränsletrycket ju högre vakuum du har, så en reaktion när du tar bort slangen är på sin plats....

i mitt eget fall så har jag strax över 3 bar i grundtryck 2,5 på fullt vakuum och strax över 4bar vid

belastning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...