Jump to content

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har börjat att fundera om jag kan ha ett problem med det Trionic 5 system jag har. Jag har en motor och box från -97. Jag vill minnas att jag läst någon gång att boxar efter -95 kräver identifiering av startnykeln, om så är fallet så kommer jag att få det lite svårt att starta motorn. Är det någon som är bekant med denna fråga??

m :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Kontakta Skoterjocke här på forumet - har för mig att man kan lösa detta med att koppla batterispänning på pinne 36 på T5-boxen eller nåt liknande.

Hur har du löst det med 4-kantspulsen från ABS-enheten som Trionic kräver för att ladda mer än grundladdtryck?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Fyrkantspulsen har jag inte funderat på ännu, men det kändes som ett mindre problem än detta med VSS!

Tack för informationen.

m :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Kontakta Skoterjocke här på forumet - har för mig att man kan lösa detta med att koppla batterispänning på pinne 36 på T5-boxen eller nåt liknande.

Hur har du löst det med 4-kantspulsen från ABS-enheten som Trionic kräver för att ladda mer än grundladdtryck?

Det har jag löst :racesmile:

En givare alla hall som det redan pratats om i trådar ( orange var den ) och sedan ett litet parralell kopplat motstånd så att styrlådan får jobba mot något ( ingen intern last)

Funkar även om man tittar inne i boxen, enda kruxet om man vill den skall visa rätt är att mäta på ett ställe där det är rätt antal tänder.

Så 0.9 ladd finns nu från ca 40 kph i min bil :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...