Janne L Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 Hejsan! Jag har börjat att fundera om jag kan ha ett problem med det Trionic 5 system jag har. Jag har en motor och box från -97. Jag vill minnas att jag läst någon gång att boxar efter -95 kräver identifiering av startnykeln, om så är fallet så kommer jag att få det lite svårt att starta motorn. Är det någon som är bekant med denna fråga?? m :D h Janne Quote
Morty Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 Har för mig att VSS kom på 96:orna så din info. verkar stämma. Trimfirmorna kan fixa det eller vilken Saabverkstad med tech2 som helst. Mvh Magnus Quote
Sonett7 Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 Kontakta Skoterjocke här på forumet - har för mig att man kan lösa detta med att koppla batterispänning på pinne 36 på T5-boxen eller nåt liknande. Hur har du löst det med 4-kantspulsen från ABS-enheten som Trionic kräver för att ladda mer än grundladdtryck? Quote
Janne L Posted July 31, 2007 Author Posted July 31, 2007 Hej! Fyrkantspulsen har jag inte funderat på ännu, men det kändes som ett mindre problem än detta med VSS! Tack för informationen. m :D h Janne Quote
LUPUS Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 Kontakta Skoterjocke här på forumet - har för mig att man kan lösa detta med att koppla batterispänning på pinne 36 på T5-boxen eller nåt liknande.Hur har du löst det med 4-kantspulsen från ABS-enheten som Trionic kräver för att ladda mer än grundladdtryck? Det har jag löst :racesmile: En givare alla hall som det redan pratats om i trådar ( orange var den ) och sedan ett litet parralell kopplat motstånd så att styrlådan får jobba mot något ( ingen intern last) Funkar även om man tittar inne i boxen, enda kruxet om man vill den skall visa rätt är att mäta på ett ställe där det är rätt antal tänder. Så 0.9 ladd finns nu från ca 40 kph i min bil :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.