vision79 Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Jag har en bil och en hayabusa motor :) det finns plats och det kan byggas hur som helst i princip , vad är bäst.."mittmotor" eller motorn mer lr mindre ovanför bakaxeln , lr ska man köra motorn fram? vilken typ av bakaxel är att föredra? Vart köper man dessa "lådor" som omvandlar kedjedriften ut till ngn form av medbringare/drivaxel? har använt http://forum.locostsweden.se/index.php?act=Search&f=74 men utan vettigt information... Quote
Thomas Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 sätt motorn bakom framaxeln. sittbrunnen i en 7:a är precis framför bakaxeln så du får då med andra ord all vikten mellan axlarna. och på utgående axel på mc-motorer så sätter man en medbringare för kardan. sedan får du göra en backväxel. ant. köpa från quife eller göra en egen av t.ex. en startmotor. Quote
vision79 Posted July 26, 2007 Author Posted July 26, 2007 på utgående axel på mc-motorer så sätter man en medbringare för kardan Lust att utveckla? , just detta jag är intresserad av! Quote
Fredrik i Trollhättan Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Gansk enkelt faktiskt. Engelsmännen tillverkar sånt här hela dagarna. Här är min som passar på utgående axel på Yamaha R1. Man sätter den där istället för drevet. Jag gav £70... Quote
vision79 Posted July 26, 2007 Author Posted July 26, 2007 (edited) Hm..ok..man lär "tvärställa" motor då så man får medbringaren bakåt dvs..okok.. vilka gör "custom" kardanaxlar? Edited July 27, 2007 by Acke onödig quotning Quote
Fredrik i Trollhättan Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 cardan.se sveabil.se med flera. Det finns många som sysslar med sånt. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.