kler Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 Kan man regbesiktiga bygget med en motor som inte längre har orginal insprut och tändning? T.ex. Om jag har en saab 2,0t och sedan monterar V.E.M.S. styrsystem på den, måste jag då ha ett intyg om effekt eller är det bara att glömma besiktiga med en icke orginalmotor? Vet ju att det är 15kW\100 kg, men man kan ju inte garantera effekten om motorn inte är standard!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 Det brukar gå bra om man inte markant ökat efekten men besiktningen kan kräva papper. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 Då Saab 2,0t redan har elektronisk insprutning och tändning borde det inte bli problem. Särskilt om du berättar att orsaken är att underlätta byggnationen och bilen inte uppenbarligen är mycket starkare än orginal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kler Posted July 25, 2007 Author Share Posted July 25, 2007 Okay, det låter ju bra... Så det finns inga regler om att motorn måste vara precis som den är när den plockades från donatorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Lundblad Posted July 25, 2007 Share Posted July 25, 2007 Hej Jag besiktigade med en Zetec 1.8 utrustad med weber 45 or och megasquirt tändning. //kenneth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts