Mats G Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 Tjenare gott folk , känner väl att det är min tur att visa sig lite grann på forumet med mitt bygge. Kortfattad beskrivning samt lite blider.. Ramen har jag gjort själv av 25x25 profilrör och är ett chassie som har bookmått fast jag har anpassat till motorn som kommer från en Volvo V70 från 1999 , Växellådan är en M90H , bakaxel kommer från en 940 med sk etondiff och har en utväxling 3,54 Spindlar fram kommer från Volvo 140 sitter upphängda i egna bärarmar med rostfria uniballs , stötdämparna kommer från Spax , bromsok fram är Willwood 4 kolvs och i aluminium och bak sitter det orginal volvo 940. Fälgar är beställda men har inte dykt upp ännu , Braid typ A 6,5 x 15 ( bilder kommer senare ) Chassit är SFRO besiktigat och nu rullar det på ganska bra tycker jag.. mvh Mats G Quote
Fredrik i Trollhättan Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 Snyggt Mats! Var det inte så att du tänkte sätta förgasare på Volvofemman också? Vilket ljud det måste bli.... Quote
Mats G Posted June 3, 2007 Author Posted June 3, 2007 Jo så är det...jag har 5 st mikuni rs 40 förgasare liggandes , som kommer att monteras på det hemsmida insuget , måtten på insuget är en ren chansning jag vet inget om längder på insug , vi får prova oss fram.. // Mats Quote
Mats G Posted June 9, 2007 Author Posted June 9, 2007 (edited) Lite bilder på nya däck och fälgar ett försök till grenrörstillverkning. Tibro 31 grader varmt.... Edited June 9, 2007 by Mats G Quote
Kilkenny Posted January 11, 2009 Posted January 11, 2009 (edited) MYCKET snyggt bygge, gillar bågen och panhardstaget skarpt! :) Edited January 11, 2009 by Kilkenny Quote
Mats G Posted January 12, 2009 Author Posted January 12, 2009 Hejsan. Håller på så smått , ska försöka så att jag ska provåka till sommaren , har skaffat alla grejor som behövs.. Trägen vinner... Quote
Recommended Posts