Jump to content

Kamaxel Pinto


Thomas

Recommended Posts

Ja, men de är redan slut :(

Tydligen en överproduktion där inköpspriset blev nedsatt. Jag ringde TG idag och de är slut.

Fick ett riktpris idag på trimkam, ventilfjädrar, brickor, lyftare och ställbart kamdrev på ca 8500 ink moms. Därtill kommer nya kolvringar, lager till bottendelen, oljetätningar till ventilerna samt lager till kamaxeln. Sedan förgasarbrygga, bensinpump, lite täckbrickor samt nytt tändsystem.... det fortsätter liksom i det oändliga!

Inser att motorrenoveringen kommer att bli dyr ... ouch!

Men det är skoj :blink:

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

hehe...

absolut! det är en variant. Jag tror att motorn hade gått att köra så som den var, men det hade inte varit så roligt.

Bilen kostade 2500 och jag kommer tydligen att få 4000 för den när jag skrotar den på fredag så hitills är donatorn en vinstaffär. Det var klart från början att motorn var lite i klenaste laget så motorrenovering finns med i budgeten, men visst svider det.

Men nästa gång jag bygger en bil.... :lol:

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag kanske är sent ute men jag läste att dubbla ventilfjädrar är orginalmonterade på DOHC 8V och att dessa skulle passa i pinton utan justeringar.

Blir ju billigare då det bara är att hämta på skroten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...