Jonte Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Nån som har en .psd-, .tif-bild eller vektoriserad logga av den klassiska 7:an? Demon Tweeks vill ha £32 + moms för den...en aning dyrt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Nån som har en .psd-, .tif-bild eller vektoriserad logga av den klassiska 7:an?Demon Tweeks vill ha £32 + moms för den...en aning dyrt Om du ger mig lite tid så kan jag göra den åt dig. Vill du bara ha en logotype av 7:an vektoriserad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Jag skulle också gärna vilja ha en sevenlogga! Min sitter ju redan fast i grillen så den är lite svår att plocka loss och rita av, jag köpte den direkt från Caterham och håller med, den är inte billig. Desutom tog de betalt direkt och "glömde" skicka den på ett par månader. Tommy, om du gör den så kanske du kan lägga den som en .PDF eller .EPS så kan jag plocka upp den i Illustrator sen... Tänkte göra en T-shirt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Jag skulle också gärna vilja ha en sevenlogga!Tommy, om du gör den så kanske du kan lägga den som en .PDF eller .EPS så kan jag plocka upp den i Illustrator sen... Tänkte göra en T-shirt. ok Jag kan lägga upp den här sedan! inga problem B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 29, 2004 Author Share Posted February 29, 2004 Jag skulle också gärna vilja ha en sevenlogga!Tommy, om du gör den så kanske du kan lägga den som en .PDF eller .EPS så kan jag plocka upp den i Illustrator sen... Tänkte göra en T-shirt. ok Jag kan lägga upp den här sedan! inga problem B) lysande..... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Jeg har alltid hvert stolt av å kjøre Locost, Så jeg kjører derfor med L for Locost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Men får tydlighvis ikke til dette med å legge ved bilde. Kan noen forklare meg hva jeg gjør feil. Eller rettere sagt hvordan jeg skal gjøre det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Jag har samma problem, kan inte heller lägga upp bilder etc, jag skyller på att jag använder en Mac...men vet inte om detta stämmer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Jeg bruker vanlig PC, men tror bare at jeg ikke forstår gangen i det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Det är kanske bara vissa format på bilden som går att skicka med, och då menar jag .jpg, .gif och så vidare? Dessutom får bilden inte vara mer än 102400 B, men jag råkade bifoga en för stor bild en gång, och då fick jag ett felmeddelande. Det blev inte en bild med ett kryss, som på Runes inlägg ett par steg ovan. Edit: För du har väll inte försökt lägga in bilden direkt i inlägget med html eller liknande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 jag har hittils aldrig lyckats få dit en bild i ett inlägg.. jag använder alltid funktionen "filbilagor" istället. den funkar ju klockrent och jag orkar inte krabba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Jeg trykte på img som kommer over ruten som man skriver innlegget i. Da fikk jeg opp en liten rute der jeg skrev inn navnet på bildet som ligger på min pc og som er i jpg format og 153kb. Men det er hva jeg skal skrive i ruten som blir feil tror jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Den måste ligga någonstans på nätet, inte på din pc. För att skicka med en bild från din dator så tryck på "browse" nedanför rutan där man skriver, alltså där det står "filbilagor". Sedan är det bara att bläddra dig fram till bilden du vill skicka. Man kan också lägga upp bilden direkt i inlägget som jag gjorde ovan, om det är en bild som ligger på nätet någonstans. Då kan man kanske trycka på img, eller använda html som jag gjorde. Skriv så här, men utelämna punkten efter sista img: www.någonting.se/bild.jpg[/img.] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Da får jeg beskjed om at jeg ikke kan hente denne filtyp. Men det er en jpg på 154kb er det for stort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Da får jeg beskjed om at jeg ikke kan hente denne filtyp. Men det er en jpg på 154kb er det for stort. Den får vara max 102,4kb :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Hadde det samme bildet ute på nettet så da prøver vi det på denne måten. Det er altså minn grill det dreier seg om da jeg har valgt å gjøre omm 7 til mer Locost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted February 29, 2004 Share Posted February 29, 2004 Haha.. ja de var klockrent gjort... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Jag har lagt upp en katalog på vår server där jag kommer att samla lite av mina blandade loggor i eps format. Nu är det fritt att byta färger och storlek på dessa. Jag brukar bara göra loggorna i 1 till 2 färger pga, att vi trycker mest transfer. Nu kommer nästa vecka en ny maskin för 4-färgstryck, så då blir det nog lite mer färg på loggorna :P ... Jag vill att loggorna endast används privat av medlemmarna! Om det är någon som vill ha Kepsar-T-shirt-Skyltar-Dekaler el, Fordonsdekor. Samt om det är fler önskemål, förändrngar på befintliga loggor etc, så hoppas jag att ni hör av er till mig. Här är loggorna! Varsågod B) : http://www.mutab.se/locost/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 2, 2004 Author Share Posted March 2, 2004 Snyggt gjort..... jag hör av mig via mess om annan sak.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Toppen! Eftersom jag själv arbetar med loggor och bilder, layout etc dagarna i ända så vet jag vilket jobb du har lagt ner - uppskattas storligen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Toppen!Eftersom jag själv arbetar med loggor och bilder, layout etc dagarna i ända så vet jag vilket jobb du har lagt ner - uppskattas storligen! Tack! :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Jag försöker att öppna bilderna men kan inte finns det någon free/shareware som kan läsa filerna? Jag har photoshop men det vill inte fungera... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 2, 2004 Author Share Posted March 2, 2004 Du kan nog inte öppna dom direkt utan du måste spara ner dom först. högerklicka -> Spara mål som Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 I vissa fall så får man "IMPORTERA" bilderna.... även i Photoshop..... Och naturligtvis.... spara dom först ... en del är stora... mkt Stora! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Jag har tankat hem dom och efter namnet ska vara *.ps !?! Och har provat att läsa dom i både ACDSee och protoshop, men dom verkar inte stödja filtypen. :( Är det bara jag som är ett pucko eller behöver jag ett annat program att läsa filena? Såg i källkodern att dom verkar vara gjorda i CorelDRAW 9, vilket jag inte har tillgång till.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Jag sitter med Photoshop 6.0 och kan öppna dom... kan göra om dom till jpeg om någon vill ha.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Jag har tankat hem dom och efter namnet ska vara *.ps !?!Och har provat att läsa dom i både ACDSee och protoshop, men dom verkar inte stödja filtypen. :( Är det bara jag som är ett pucko eller behöver jag ett annat program att läsa filena? Såg i källkodern att dom verkar vara gjorda i CorelDRAW 9, vilket jag inte har tillgång till.... Efter filnamnet skall det vara: *.eps Provade nyss efter att jag läst ditt inlägg och det öppnar så fint i Photoshop.... <_< De är så sant gjorda i CorelDraw och exporterade till ett *.eps format, 8-färger och 300 dpi. Är det några andra som inte kan öppna efter att ni sparat dom först ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Ja! jag vill väldigt gärna ha dom som jpeg!!! Jag har bara Photoshop 5.0 Limited och det verkar inte som den kan läsa formatet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Jag har gjort PDfer av några av loggorna, de bibehåller då sin vektorgrafik och går att dra upp större än om ni öppnar dem i photoshop då de blir pixlade vilket är lite synd på Tommys fina arbete. Ska se om jag kan få tag på Tommy och be honom att lägga upp mina PDfer bland de övriga loggorna så har ni iallafall valmöjligheten. Loggorna går annars att öppna i Corel Draw, Illustrator eller Freehand med bibehållen vektorgrafik, oavsett Mac eller PC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Jag har gjort PDfer av några av loggorna, de bibehåller då sin vektorgrafik och går att dra upp större än om ni öppnar dem i photoshop då de blir pixlade vilket är lite synd på Tommys fina arbete. Ska se om jag kan få tag på Tommy och be honom att lägga upp mina PDfer bland de övriga loggorna så har ni iallafall valmöjligheten. Loggorna går annars att öppna i Corel Draw, Illustrator eller Freehand med bibehållen vektorgrafik, oavsett Mac eller PC. Jag kan göra om några till Psd eller Ai format ... eller något annat förslag? B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 PSD vore jätte bra om du har tid/lust att göra om dom!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 PSD vore jätte bra om du har tid/lust att göra om dom!!! Ok! Det fixar jag! Då lägger jag upp en katalog på servern som heter psd! och en Ai Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Nu ligger det kataloger med [ Ai för Pc ], [ Ai för Mac ] och [ Psd ] (Photoshop). Gjorde detta med lite tidsbrist, så ha överseende med om det är någon logga som inte funkar! Är det fel på någon? Tala om vilken det är så gör jag om den! Platsen är: http://www.mutab.se/locost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamikaze Posted March 3, 2004 Share Posted March 3, 2004 Nu, så kan jag också se dom! :) Ser ju jätte bra ut! Tack för hjälpen!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Någon som har den idag? Länken är ju "några" år gammal :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karlskrona Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Jag tro jag har den som CAD, som bilden: Skicka din email adress så ska jag se om jag hittar den:) Www.locost.bloggplatsen.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Jag har en som jag köpte av Robban1, det är 7an i en triangel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts