Jump to content

Locost Vs Highcost


Fredo

Recommended Posts

Sååå... man har ju vänner med olika ekonomiska förutsättningar och drömmar vilket e skoj. har haft besök av en person med bra ekonomi och stora drömmar, hehe... Till saken hör väl att det är få personer som jag skulle unna det mer än honom så det var bara glatt. Han hade skaffat sig en öppen tvåsitsig sportbil. Vilken slump, det håller ju jag på att bygga!

Vi tog en liten sväng i hans bil (min är ju inte riktigt färdig) och sedan jämförde vi snurrorna.

jag satte stolt foten på mitt chassie och pekade på motorn och sade 105hk, 77Nm och log brett.

sedan lyfte vi på hans huv och tittade på denna

hehe... den gick bra!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det skulle förstås ha varit en bild där... here goes. Ursäkta den mörka bilden. taskig kamera och kvällstid, ni vet.

Så nu har jag fått blodad bygg-tand!

post-1404-1179267673_thumb.jpg

Edited by Fredo
Link to comment
Share on other sites

Jo han gjorde så att köpte en "begagnad" viper 800mil på mätaren.

Den var herrans fin, men för mig blir en 7:a perfekt. Det passar både min stil och plånbok bättre. Sen är jag en sån där som faller i gråt om jag upptäcker en parkeringsskada så en bil i denna prisklass skulle innebära en blandning av glädje och ångest...

Men som sagt, ekonomin gör att jag inte ens behöver fundera över detta.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

och tänk när du parkerar vid nisses korv och folk kommer och säger...``snyggvadärdetförbilvemharbyggtden?? och du lägger ner hjälmen och hanskarna och säger`` Den har jag byggt själv´´ då stiger du garanterat i aktning.. gissar att folk tittar på vipern och tänker en sådan där rik hj***el..

visste en viper vore ql... men var vågar man ställa den??

Link to comment
Share on other sites

Gillar också kommentaren jag fick en gång för länge sen när jag ställde en liknande fråga:

Den går inte köpa, man måste bygga den själv!

Det är lika coolt som Fantomens: Det är inte en hund, det är en varg!

Edited by Drake
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...