gka Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Vad tror ni om detta? Något för hårdtrimmade bilmotorer? "Konceptet att återvinna motoroljan med By-Pass filtrering är inte ny, men nu är det möjligt att med Kleenoil Filtersystem att filtrera bort partiklar ner till 3 micron och samtidigt ta bort vattnet. Jämför detta med ett original lagerspel på 50 micron i en motor mot original filtrens kapacitet på 25-40 micron." Kleenoil för motorer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Ojojoj! Jag anar att det här kommer att bli en lååång tråd. Suck! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 idag körs många lastbilar otroligt långt utan oljebyten, de gör prover på oljan. kanske att de har detta system för att klara det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Problemtet med olja för högpresterande motorer är väl inte direkt smuts utan mera "skumning" m.m. el har jag fel? Grejen med det här filtret verkar ju vara långa intervaller för oljebyte, medans en högpresterande motor går betydligt kortare sträcka mellan servisarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted May 15, 2007 Author Share Posted May 15, 2007 Att byta olja ofta känns inte som ett stort problem för mig, inte på en entusiastbil som en sjua. Det jag tänkte när jag läste om detta var att om det filtrerar så bra som det står, så måste ju slitaget på grund av partiklar i oljan bli minimalt om man fortsätter att byta olja lika ofta. När man bara kör på sommaren bör man nog byta olja en gång om året iallafall. Kanske inte är något för den som köpt en motor på skroten och stoppat i den som den är, men har man lagt ned lite på att renovera och trimma vill man ju gärna att det ska hålla länge. Nog är det intressant? Iofs vet jag inget pris. Fast sen är det ju frågan om man hinner slita så mycket på motorn ändå, man lär ju inte köra flera tusen mil om året... Och i mitt fall är nog Tectyl det bästa skyddet för motorn, så den inte rostar där den står. :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.