Jump to content

Kleenoil


gka

Recommended Posts

Vad tror ni om detta? Något för hårdtrimmade bilmotorer?

"Konceptet att återvinna motoroljan med By-Pass filtrering är inte ny, men nu är det möjligt att med Kleenoil Filtersystem att filtrera bort partiklar ner till 3 micron och samtidigt ta bort vattnet. Jämför detta med ett original lagerspel på 50 micron i en motor mot original filtrens kapacitet på 25-40 micron."

Kleenoil för motorer

Link to comment
Share on other sites

idag körs många lastbilar otroligt långt utan oljebyten, de gör prover på oljan. kanske att de har detta system för att klara det?

Link to comment
Share on other sites

Problemtet med olja för högpresterande motorer är väl inte direkt smuts utan mera "skumning" m.m. el har jag fel?

Grejen med det här filtret verkar ju vara långa intervaller för oljebyte, medans en högpresterande motor går betydligt kortare sträcka mellan servisarna.

Link to comment
Share on other sites

Att byta olja ofta känns inte som ett stort problem för mig, inte på en entusiastbil som en sjua. Det jag tänkte när jag läste om detta var att om det filtrerar så bra som det står, så måste ju slitaget på grund av partiklar i oljan bli minimalt om man fortsätter att byta olja lika ofta. När man bara kör på sommaren bör man nog byta olja en gång om året iallafall.

Kanske inte är något för den som köpt en motor på skroten och stoppat i den som den är, men har man lagt ned lite på att renovera och trimma vill man ju gärna att det ska hålla länge. Nog är det intressant? Iofs vet jag inget pris.

Fast sen är det ju frågan om man hinner slita så mycket på motorn ändå, man lär ju inte köra flera tusen mil om året... Och i mitt fall är nog Tectyl det bästa skyddet för motorn, så den inte rostar där den står. :prop:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...