Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tittade lite närmre på mitt spjällhus (saab) inför starten med Megasquirt. Hittade typ 10 anslutningar för olika slangar. Det mesta är ju självförklarande ( tomgångsmotorn tex) men lite hade jag velat reda ut.

In- och utgång för kylvatten, varför har man det i spjällhuset?

Där var 5 vakuumanslutningar, varav en ca 5 mm och fyra ca 3 mm. Vad ska dessa vara till. Bränsleregulator, MAP-sensor men vad har jag missat?

Ska det förrutom en lite grövre slang gå vakuum till vevhusventilationen?

Fler tips?

Posted

Kylvatten-anslutningarna är väl säkert till nån förvärmningstjosan.

Borttages alltså om man inte vill tappa effekt.

Posted

Resten av anslutningarna är säkert till avgasrening mm.

Pluggas alltså!

Less is more! :racesmile:

Posted

På volvos spkällhus går det en grov vacumslang till bromsservot, det finns nig även på Saab.

Lars H.

Posted

Så det mesta är onödigt, men vad är viktigt att ansluta till vakuum. Det enda jag kommer på är MAP-sensorn och bränsletrycksregulatorn.

Bromsservot finns inte...

Vevhusventilationen ha tydligen ha vakuum...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...