Rikard Larsson Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Tittade lite närmre på mitt spjällhus (saab) inför starten med Megasquirt. Hittade typ 10 anslutningar för olika slangar. Det mesta är ju självförklarande ( tomgångsmotorn tex) men lite hade jag velat reda ut. In- och utgång för kylvatten, varför har man det i spjällhuset? Där var 5 vakuumanslutningar, varav en ca 5 mm och fyra ca 3 mm. Vad ska dessa vara till. Bränsleregulator, MAP-sensor men vad har jag missat? Ska det förrutom en lite grövre slang gå vakuum till vevhusventilationen? Fler tips? Quote
Drake Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Kylvatten-anslutningarna är väl säkert till nån förvärmningstjosan. Borttages alltså om man inte vill tappa effekt. Quote
Fredrik i Trollhättan Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Så är det. Förvärmning för att underlätta kallstart på vintern. Således inget man använder på sjua. Quote
Drake Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 Resten av anslutningarna är säkert till avgasrening mm. Pluggas alltså! Less is more! :racesmile: Quote
Lars H Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 På volvos spkällhus går det en grov vacumslang till bromsservot, det finns nig även på Saab. Lars H. Quote
Rikard Larsson Posted May 15, 2007 Author Posted May 15, 2007 Så det mesta är onödigt, men vad är viktigt att ansluta till vakuum. Det enda jag kommer på är MAP-sensorn och bränsletrycksregulatorn. Bromsservot finns inte... Vevhusventilationen ha tydligen ha vakuum... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.