Jump to content

Aluminium Till Kaross


Antas

Recommended Posts

Nyss hemkommen efter att ha hämtat 7st reklamskyltar 1,25mx2,5m. En av skyltarna har texten "Ahlgrens bilar"! Knappast lämpligt att monteras synligt på en Locost. Plåtarna har en plastfilm (med reklam) på ena sidan och är grundmålade på baksidan.

Tjockleken är 1,0 mm. Läste någonstans att 1,5 mm var lämpligt till kaross.

Någon som har erfarenheter och goda råd. Blir det för "fladdrigt" med 1,0 mm?

Det bästa med skyltarna är att de var GRATIS!

Antas

Link to comment
Share on other sites

helt klart hade jag behållt reklamen.. kan bli en riktigt kul(ört) bil :lol: men det e jag det...

som ytterskin duger det nog... hade tänkt mig 1,25 alu.. men plastfolien stagar ju upp oxå...

sen e det ju lätt oxå..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

1 mm tycker jag borde funka till dom "mindre" panelerna i alla fall (sidorna, kardantunneln etc.) alla ytor där det är relativt tätt mellan nitarna helt enkelt. Dessa plåtar ska väl mest vara där för att förhindra att fötter åker ut och att smådjur, vatten och stenskott åker in...

Till huven så blir det nog lite fladdrigt, men sen är det ju så att ju fler veck och skarvar det blir, ju stadigare blir ju den färdiga produkten. Eftersom det är gratis så är det ju bara att prva sig fram och såpass många skyltar som du hade fått tag på räcker ju till ett gäng locost, eller i alla fall ett gäng försök.

En scuttle helt i alu kanske med nitade fogar? Skulle kunna bli rätt fräckt. Bara skär ut instrumentpanelen och den främre delen lite större och hamra in en kant för att nita i den böjda ytterpanelen och se till att nitarna hamnar symetriskt och med ett exakt avstånd överallt så kan det bli riktigt snyggt.

Gratis är gott...

/Patrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...