Fredrik i Trollhättan Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Å en kollegas vägnar letar jag efter spridare av den typ som sitter på Saab 99 årsmomdell 70-73. Den s.k. Thriumph-motorn. Jag ska säga att jag inte ens vet om det finns spridare till dessa men jag frågar som han frågade.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Vad jag vet så satt det bara förgasare på den motorn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Var inte de första EMS och GLE bilarna utrustade med denna motorn H-motorn kom väl ett par år senare? Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Innan H-motorn kom Saabs egen B-motor och det var den som avlöste Triumph-motorn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted April 12, 2007 Author Share Posted April 12, 2007 Kanske är det spridare från en sån B-motor han är ute efter. Han ska tydligen använda dom i någon Mercedes V8 eller vad det var. Fattade aldrig riktigt hela historien... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liftarn Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 Borde inte spridarna från en vanlig 900i passa då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts