mowog Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Söker diff till sierra diesel... Vet inte om det finns med samma eller liknande utväxling i någon scorpio? I så fall går det lika bra :) (Ska köra med mc motor) Mvh Ove Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Vad är det för utväxling du söker efter. Själv ska jag köra med 3,64 vilket enligt engelsmännen är lite för surrigt för landsväg. Men det beror ju också på vilken mc-motor man har. 3,64 fungerar. Det är många som kör BEC med den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mowog Posted April 11, 2007 Author Share Posted April 11, 2007 Ska köra med R1a motor.... Enligt MNR skulle jag leta efter en 3.14 men 3.36 och 3.38 går säkert bra det också... Tänkte även ha en 3.64 att byta i för isbane åka vinter tid..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Tror att dieseln bara fanns med 3,14 utan diff men kan ha fel. Finns info nånstans på forumet vet jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Diff är det i alla. Differential alltså. differentialbroms är nåt annat det. dessa förkortningar förbryllar för folk. Det är inte alltid ettt plus att ha differentialbroms, är den t.ex. hårt spänd så för man väldiga problem vid styrning för bilen tenderar rakt fram, man har mest nytta av den vid rattlåskörning och i skogen och vid riviga starter :heyjoe67_ferrari: . har man väldigt stark motor och kan sin bil bra så kan man ha nytta av det vid andra tillfällen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Jag har en 7,5-tums 3,14:1 dieseldiffklump till salu om du är intresserad. Ej med diffbroms. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mowog Posted April 11, 2007 Author Share Posted April 11, 2007 Det är alltså en standard differential utan diffbroms jag letar efter. Men skulle det dyka upp en diff med diffbroms är det också intressant, kan ju va bra att ha.... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mowog Posted April 11, 2007 Author Share Posted April 11, 2007 Låter intressant.. Vad vill du ha för den och vart finns den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Du har PM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts