Rikard Larsson Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 För att inte krocka med diffen måste mitt panhardstag vinklas bakåt. Är det ok att göra så? Känns bättre än att vinkla det uppåt eftersom det väl helst ska vara vågrätt vid normal markfrigång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Det är helt okej att ha det bakåt. helst ska panhardstaget vinklas lite uppåt. p.g.a. om det är i våg så rör sig axeln alltid åt samma håll vid fjädring upp eller ner. är det vinklat så rör det sig åt ett håll vid nerfjädring och andra vid utfjädring. jag satte mitt nära våg ändå. det är så väldigt lite det ändras vid fjädring så jag anser inte det spelar roll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 så har det sett ut på de jag sett innan så det skall nog inte vara något problem... annars är ju wattlänk ett alternativ... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted March 31, 2007 Share Posted March 31, 2007 Jag har det så och det verkar funka, fast då har jag bara kört chassit upp och ner för gatan :) Helst skulle man ha staget under ramen för att få ner RC så mycket så möjligt(RC ligger mitt på staget). Undrar om wattlänk verkligen är meningsfullt med så lite fjädringsväg? /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted March 31, 2007 Author Share Posted March 31, 2007 Tackar så mycket! :notworthy: Imorgon (idag..) blir det panhardstagssvetsning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.