Krolleg Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 Någon som vet vart man får tag i en manual / momentdragnings lista till en duratec. Ska ju så smånigom i vår börja skruva isär/ihop min duratec men måste ju ha lista med rätt moment för de olika delarna när jag ska skruva ihop den. Eller hur brukar man göra när man skruvar motorer? Jag har aldrig skruvat en bilmotor förut, har dock vänner som kan sådant men vill lära mig och göra så mycket som möjligt själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 Finns det ingen Haynes-bok till Mondeo som du kan skaffa? Där i borde momenten stå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 Köp en reparationshandbok vetja! Haynes böcker finns billigt på biltema. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted March 14, 2007 Share Posted March 14, 2007 http://thepiratebay.org/tor/3286309/Haynes...d_repair_manual Vet inte om det sitter en Dura i den här men det finns nog fler på samma ställe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Vad är det för årsmodell på motorn? Kan hända att jag kan skaka fram en sådan lista. Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 Vet inte vilken årsmodell det är på motorerna, killen jag köpte dom av visste inte det. Men dom började väll inte tillverkas fören -03 om jag inte minns fel. Men det kanske man kan ta reda på genom serienummer på moterna och ringa ford? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Det brukar finnas årtal i toppens gjutgods på de flesta bilar. Hur som helst kollar jag om det finns generella åtdragningsmoment till Duratec 2.0:an. Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 15, 2007 Author Share Posted March 15, 2007 Ska försöka kolla om jag hittar nått årtal. Är lite komplicerat när man pluggar i halmstad å bara är hemma på helgerna (100 mil hem), dessutom ligger ena motorn (den med trasig topp) i min danatorbil som står 3 mil hemifrån, den andra motorn med trasigt vevlager är strax utanför arlanda :) Kitet är beställt å plockas/tillverkas i england typ nu. Mitt bygge är utspritt just nu :D Blev lite off topic :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts