Jump to content

Köpa Färdiga A-armar


Jonas

Recommended Posts

Hej!

Hur har det gått med besiktningen för er som köpt färdiga a-armar?

Tänkte mest på material spec osv, verkar inte som tillverkarna i UK har så stora krav på sig ang material val.

Tänkte ev förenkla lite för mig och köpa färdiga armar, men man vill ju inte få problem på SFRO bes.

Ha en bra dag!

/Jonas

Link to comment
Share on other sites

Har du byggt resten själv är det absolut inga problem!

Detta är från SFRO,s Hemsida:

Obs. Detta, nedan, är ett amatörbyggt fordon. Vi kallar dessa för "Kitcars"

Jag har köpt karossdetaljer i Alu och plast, chassi och bärarmar från en och samma leverantör för att jag känner mig lite osäker som svetsare. Kommer därefter att komplettera resten av bygget med delar inköpta från skroten, och lokala bildelsleverantörer. Med drivlina samt axlar,bromsar och elsystem från en inköpt donatorbil.

Link to comment
Share on other sites

Mja, problemet kan vara just materialvalen.

Jag köper en del andra saker från Rally Design så jag frågade om deras bärarmar, av ren nyfikenhet. Men jag fick inget svar om vilket material de använder...

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag har byggt hela min ram själv och fått materialspec/intyg på rören som jag använt. Jag har köpt bärarmarna från GTS Tuning fram samt från MK Indy bak, men har inte fått materialspec från dom ännu...vad säger SFRO om detta vid både 1:a bes samt 2:a bes... är snart så jag kan göra 1:a....

Link to comment
Share on other sites

Jag pratade med en kille i Malmö som gör SFRO bes och han sa att det inte skulle vara några problem så länge rören var sömlösa. Det är stört omöjligt att få ett intyg från dessa tillverkare i England - jag har pressat dom i ett par veckor nu. Jag har ingen lust att göra nya då dessa jag har nu används på MK Indyn bak resp fram på GTS bilarna/satserna som säljs färdiga. Oh det stämmer - det är GTS som gör bärarmarna som Rally Design säljer.

Hur skall jag göra? Göra både 1:a bes samt 2:a utan intyg på armarna och hoppas att det skall gå vägen? Skall jag kasta dom och tillverka nya...?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...