ihlberg Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 Fick mina nya MOMO fälgar igår. Men när jag skulle sätta på dom så upptäckte jag hade dom bygge för mycket inåt. Alltså dom tar i fjädern, så då sätte jag på spacer plattor men då blev mina hjulbult för korta.Orginal är dom 42mm långa, skulle behöva va minst 15mm längre. Vart köper jag nya till bra pris. Det är alltså hjulbult med splins som man slår in bakifrån, + en mutter på framsidan. Har fått ett pris på 600kr för 16st ca. 37kr st. Tyckte det var dyrt. Har kollat: Ford, Micro, Mekonomen. Det är till Ford sierra Quote
Janne L Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 Har du kollat Dalhem, tror i och för sig inte att de är billigare! m :D h Janne Quote
therealpinto Posted March 6, 2007 Posted March 6, 2007 Rally Design har... http://www.rallydesign.co.uk/catalog/produ...roducts_id=4675 Cirka 14-15 kr styck men frakten tillkommer förstås. Fast man kan handla annat skoj där så sprider man kostnaden :-) /Gustaf Quote
ihlberg Posted March 6, 2007 Author Posted March 6, 2007 har beställt bult nu fick ganksa bra pris av en kompis till pappa, 400kr med nya muttrar. Beställde bult som är 87mm. Långa så det räcker, men det var bara bra så kan jag kapa dom så jag får dom exakt där jag vill ha dom! Men tadk för tipsen. Quote
ihlberg Posted March 30, 2007 Author Posted March 30, 2007 [Fick fel bult var och hämta dom igår :angry: Men jag beställde nya idag ifrån rallydesign 63mm långa 27kr st med frakt 10kr billigare än i Sverige, gör allt för att hålla budgeten :lol: Quote
Fredrik i Trollhättan Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 Vad har Sierran för gänga på hjulmuttrarna? Quote
Recommended Posts