Jump to content

Bangladesh


Thomas

Recommended Posts

Ha Ha såg ett program på discovery igårkväll. de byggde om en upprostad Toyota (trol. 70-tal) till en ferrari kopia. utan att ha el i verkstaden. vilka goingar. o vilken breddning av spårvidden. o stötdämparna ja de bara kapa man av. sedan ställde man ut den på bilutställning i Bangladesh,

Link to comment
Share on other sites

LOL, för jäkla ballt. Dom skrapade hela karossen med bågfilsblad. Det är dyrare med maskiner än arbetskarft där. Man blir lite impad av vad dom får fram

helt utan maskiner. Det fanns inte ett skruvstycke i hela lokalen. Sen fraktade dom motor,växellåda samt två personer på en ricksha (cykeltaxi). Snacka om starka ben på den chaffören

Sen kan man ju fundera om det verkligen är bra att kapa fjädrarna 7" och spejsa ut hjulen 20 cm på varje sida :wacko:

Link to comment
Share on other sites

jag har med sett det ett par gånger....

De körde det på discovery redan i höstas en gång och sedan nu.

Herre jävlar vilket bygge...

jag hade inte vågat åka i den högen efter att ha sett hur de smällde ihop den

med som nämns t.ex. spacers av plåtrör och en fläns i varje ände om jag minns rätt

och sedan kapade de kolvstången i dämparen svetsade ihop i "lagom" längd mm.mm.

En höjdare tyckte jag var provstarten av nya motorn de skulle ha...

mitt på "trotoaren" utanför där stället de köpte den, bland allt folk i trängslen...

ett par tre som höll i den så den inte välte när den gick igång och en kille på huk

sittande uppepå startbatteriet med en kabel i varje näve...

Link to comment
Share on other sites

det gick 23:00 i söndagskväll de kom till ett ställe o skulle ha en motor. där fanns hundratals motorer uppradade i ett stort rum. den de skulle ha bar de ut på en stock och hällde i soppa i förgasaren o koppla in ett batteri o starta på trottoaren med fria grenrör. ho ho vilken spårviddsökning, ben skulle bilprovningen se.. tur att man har en video.

Link to comment
Share on other sites

HÖR UPP ALLA BILBYGGARE!!!!! IDAG KLOCKAN 15:00 TILL 17:00 SÄNDER DISCOVERY REPRIS PÅ BANGLADESH:S CUSTOMBYGGARE!! DETTA MÅSTE NI SE OCH LÄRA!! GARANTERAT NÖJE!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...