Jump to content

GTS tuning!


pixbo

Recommended Posts

Undrar om någon av er har köpt "Locost-dampers" av gts tuning?Är de något att ha?Klarar de av ett lite tyngre chassie utan att byta fjädrar,pintomotor och större chassie än boken?Om de är okej,är någon intresserad av samköp?Billigare frakt.

Tacksam för synpunkter.

mvh pixbo

Link to comment
Share on other sites

edit: Mysko fraktpris. 10 pund dyrare till Sverige än till EU. Öh... va? :blink:

Har sett det förut tror jag, man räknar EU till typ fastlandet i europa vi bor ju lite utanför så att säga fast vi tillhör. :angry:

Link to comment
Share on other sites

edit: Mysko fraktpris. 10 pund dyrare till Sverige än till EU. Öh... va? :blink:

Har sett det förut tror jag, man räknar EU till typ fastlandet i europa vi bor ju lite utanför så att säga fast vi tillhör. :angry:

Det är väl bara britterna som bor på fastlandet, hela resten av EU är väl öar? ;)

Kollade på datat om dämparna och kunde inte se nån direkt skillnad på de olika varianterna (Tiger Avon, Indy, Locost). Iallafall så var fjädrarna lika hårda. Det var rätt bra pris på plastbitarna också. Men jag väntar nog med att beställa ett tag, iaf tills jag har lite andra vitala delar, typ motor och så :)

Men för Pixbos det borde det väl inte vara nån större viktskillnad på en Crossflow och en Pinto, eller? Och bredare ram gör ju nästan ingenting på vikten.

Link to comment
Share on other sites

Som jag förstod av deras hemsida,så kostar frakten 45 pund.Man borde ju kunna köpa flera paket samtidigt för den fraktkostnaden.Borde vara någon viktgräns.

Jag ska mejla dom och kolla.Jag återkommer.

mvh pixbo

Link to comment
Share on other sites

Som jag förstod av deras hemsida,så kostar frakten 45 pund.Man borde ju kunna köpa flera paket samtidigt för den fraktkostnaden.Borde vara någon viktgräns.

Jag ska mejla dom och kolla.Jag återkommer.

mvh pixbo

Jo fraktpriser brukar väl öka typ 25% vid dubbel vikt eller nåt sånt,det är väl någon grundavgift.

Jag har köpt min dämpare av dom men jag har inte kommit längre än till samla i hop grejor så mycket jag kan till mitt bygge som förhoppningsvis ska börjas på till sommaren när garaget ska vara färdigt. :)

Link to comment
Share on other sites

Hejsan,

GTS har inte justering av dämpningen. Köpte själv dessa för ett tag sedan. Vet ännu ej om de kommer att fungera bra. Annars tycker jag att de verkar ha godkänd finish. Jag betalade 245 £ inkl frakt. Återstår att se om de håller måttet eller om man är tvungen att byta till andra :unsure: och dyrare dämpare.

Dessa dämpare syns på bilden som jag lade upp nyligen.

m :) h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Kollade på de där o bestämde mig för mc-dämparte fr Yamaha R1.

De har justering åt båda hållen, ock finns att köpa på mc-skrotarna. Jag pröjsade 4000:- inkl. på spinnin wheels! för alla 4

De var i nyskick för övrigt!

REKOMMENDERAS!!!!

Link to comment
Share on other sites

En wankelbyggande amerikan som jag mailar med hade lyckats få tag i R6-dämpare på e-bay för $100 - för alla fyra! Han påstod att fjädrarna är på 543 lbs... det låter mycket, men han ska iofs bygga med vipparmar och grejer, tror jag. Så då kan man ju kompensera för de hårdare fjädrarna.

Men han hade bara hört gott om GTS dämpare annars. Han jämförde med GAZ, och skillnaden, förutom att GTS inte är justerbara, är detta (enligt honom).

1 GTS-dämparna är helt i aluminium.

2 GTS-dämparna gjorda med "monotube design" vilket ska ge bättre dämpning och bygga mindre värme (mindre friktion då antagligen)

Så det låter ju väldigt bra så länge man klarar sig utan justering!

Link to comment
Share on other sites

Jag har Mc-dämpare på min och det ser riktigt bra ut MEN får kanske satsa på 13"fälgar för att få lite dämpning för de är f-n så hårda. Provade att ställa mig på ramen föra att testa men det är mest däcken som flexar.

Det lär väl visa sig när man kör den...

post-3-1078129707.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag kollat med GTS,och de har slut på dämpare.Får in i igen om ca.12 veckor.Jag ska vänta och köpa ett kit då.Har lagt en reservation.

Fick dock inget svar om hur mycket som kan skickas för samma lev.kostnad.

Ska kolla detta.

mvh pixbo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...