apex Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Jag har hittat 13" minilite 5,5" breda, fyra för 1500:- . Då kan man väl få på t ex 185 breda framdäck? Bakfälgarna vore ju kul att ha lite bredare, 1" lr så.... Hur fixar man det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Det är dyyyrt att bredda al-fälgar. Har haft samma vånda själv eftersom det är svårt att hitta olika breda fälgar fram och bak i samma design med Volvobultdelning (och jag "måste" ha breda mackor bak). Så jag satsar nog på BMW-fälgar eftersom de ofta finns i olika bredder. Billigare med spaceradaptrar (nytt ord). Så, on topic igen. www.falgrikt.se/bredding.htm Ca 2000/fälg... Ungefär samma pris överallt jag sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apex Posted February 5, 2007 Author Share Posted February 5, 2007 Jag har iofs en svetskontakt som TIGar som en gud.... kan man sticka av dem med ett svarvstål o skarva i en ring.... eller måste det riktas och balanseras Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Tja, varför inte, så gör man ju med plåtisar. Men en riktning kan nog behövas, dock är det ju mycket billigare än 2000/fälg. Så gör "förarbetet" själv och lämna in dem på riktning. Borde bli hyfsat billigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Här kan du kolla hur breda däck du kan montera utan att bredda fälgarna: Tyrebible Titta under rubrik "An ideal rim-width calculator" ungefär i mitten av dokumentet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts