agm Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Hej alla byggare. Har ett locostprojekt med volvodelar på gång. Hur får man ihop 140 spindeln med 240 ok och 240 ventilerad bromsskiva. Har provat med nav från både 140 och 240 men problemet kvarstår att oket inte linjerar med bromsskivan. Enkelt uttryckt kan man säga att skivan skulle längre in på navet. Det handlar om ca. 6mm förskjutning. Hoppas ni förstår hur jag menar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted January 30, 2007 Share Posted January 30, 2007 Man måste fräsa ur det som felar på oket! sedan passar det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Jag körde med vinkelslip, ser ut att ha blivit bra men jag har inte testat än... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joakim 164 Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Volvo 164 efter 1972 o nyare har ventilerade bromsskiver o fyrkolvsok fram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts