Jump to content

C20xe Insug


Martin A

Recommended Posts

Nån som har byggt om insuget på en C20XE för att få bättre plats under huven?Funderar på att kapa av det gamla och bygga ett plenum med orginal spjäll riktat rakt bakåt.Skulle vilja ha ett insug som funkar nu med orginal sprut och som jag kan använda sen tillsammans med en turbo efter besiktning. Synpunkter?

Vore kul om nån hade bilder på C20XE så jag kunde få lite ide´er.

Link to comment
Share on other sites

Tack så jättemycket för de fina och snabba svaren! Nu har jag bestämt mig för att kapa det gamla insuget och bygga ett plenum. Men min tanke var att kapa utanför insprutarna för att slippa bygga nya hylsor till dem. Om jag förstår rätt så är ditt kapat längre in, eller?

Hur har du tänkt göra med trattar? Svårt att fixa ovala trattar.

Link to comment
Share on other sites

Vet inte om det blir nåt plenumbygge än. Köpte prylarna för 200 spänn!

Get-Biz har snygga konade fullradietrattar. Man kan ju klämma ihop dem i smala änden eller göra ett verktyg som man trycker in i trattens smala ände.

Näe, mitt e kapat 60-70 mm från flänsen så sprutarna är kvar.

Link to comment
Share on other sites

Var ut och kollade mera noga och såg att insprutarna sitter längst in så det är inga problem. Men hur har man tänkt få dit fuelrailen?

Om du inte tänkt bygga nåt kan jag tänka mig att köpa grejorna så slipper jag kapa och krångla.

Tack än en gång för alla snabba svar!

MVH Martin.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mitt insug blev såhär..

Det är ett orginalinsug som är kapat typ 10mm utanför spridarinfästningen...

Sen hittade jag några runda alu-rör som blev lämpligt stora när man klämde dom lite ovala för att matcha orginalinsuget.

Spjällhuset är orginal från c20xe.

109-new_2005-07-06-p7020449.jpg

RZU877-11.jpg

Insuget kan vara till salu snart, ska först få igång det nya insuget med separata spjällhus och se hur det funkar! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...