Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag har kommit över en LSD-sierra (XR 4x4) diff inkl drivaxlar, hubbar, etc. Så jag funderar på att bygga om till en Rorty De Dion. Men frågan är hur flänsen till kardanen ser ut. Måste jag byta kardan så känns det lite för dyrt att ta nu i vinter.

Är det nån som sitter på måtten på flänsen?

Posted

de e la bara att byta medbringaren ?? ( nytt knutkort kostar ju inte många kronor, eller e de skillnad i storlek mellan korsen på den nya å gamla ? )

Posted

Vad har du för diff/kardan nu? Sierra har samma fläns på alla diffar, samma som "stora" flänsen på de stela axlarna också (i praktiken alla Escort, Capri, Taunus osv. utom riktigt tidiga bilar).

/Gustaf

Posted

Jag har en Escort MKII axel och kardanen kommer i från Dunning and Fairbank i england. Så jag vet inte om korsen är standard eller nån secial.

Posted

Det borde vara samma fläns, de flesta svensksålda Escort MkII har såvitt jag vet "stora" flänsen. D&F har ju kardanflänsar/yoke rätt billigt annars.

/Gustaf

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...