Jump to content

Pris På Delar Till Ram


daromer

Recommended Posts

Hej..

Ring till Tibnor och kolla.

25x25x2 kostar ca 22 kr/m +moms och hämta rören så slipper du frakt mm.

Priset kan vara lite olika beroende oå rabatter mm men det brukar gå att få bra rabatt om du berättar vad du ska göra.

Lars H

Link to comment
Share on other sites

Startar du i Växjö och kör halvvägs till Kalmar så bor jag där....

Är det för långt att åka och hämta rör?

Är det inom rimlighetens gränser så kan jag kolla pris åt dej

på en firma jag har kontakt med......

Är det för långt att åka för dej så vill jag inte lägga tid på

det i onödan då jag redan har en hel del att göra..

Link to comment
Share on other sites

skulle priset på 25 25 2 hamna på runt 22kr/meter är det helt klart värt det.

är det 5-6 mil till dig? isåfall hamnar det på att köra en sträcka på 10-15 mil extra så det är lungt värt om priset är riktigt hyggligt

hade tänkt ta hem lite extra så min inköpslista ser väl ut att ha åtm

54m 25 25 2

18m 20 20 2

6 m 20 *2 plattjärn

6m 25*2 plattjärn

hur mycket rundjärn gick det åt? är bokmått jag ska gå efter. har inte kollat hur mycket det är men minst en 6 metare extra vill ja ha..

så ska försöka få hem allt som behövs.

Link to comment
Share on other sites

:) tja, jo, konen är ju rätt kul...... kan ju behålla den och lacka resten i så fall

omväxling förnöjer ju .

ja,ja ... vi får se, det känns som att jag har 1000 andra saker att göra först

så man hinner nog fundera innan det är dax ... kanske inte blir ens nästa år ändå

om man ska vara realist....

Link to comment
Share on other sites

Var ner på lokala stålshoppen i Borlänge häromdan och kollade priser. Killen jag snackade med berättade att de även sålde rör i andrasortering, vilket var betydligt billigare. 620:- för 50m rör 25x25x2. Med andrasortering menades rör med nån repa eller en svetsskarv. Inga fel på hållfastigheten eller dyligt.

Hojs!

:)

Link to comment
Share on other sites

I en tidigare tråd så diskuterades stålkvalitet. Gustav fastslog att svetsade 25x25x2 konstruktionsstål uppfyller kraven. (Och det är vad jag har i min bil.)

Daromer nämnde inledningsvis att priset han hade var för varmdragna rör, alltså sömlösa.

Visst är sömlösa rör starkare än svetsade, men i en sådan här ram med bra triangulering så förstår jag inte riktigt vad vitsen skulle vara. Om man inte skall köra dragracing förstås.... :prop:

Jag inbillar mig att sömlösa rör är dyrare än svetsade. Vad kan priset bli för svetsade rör?

Link to comment
Share on other sites

Var ner på lokala stålshoppen i Borlänge häromdan och kollade priser. Killen jag snackade med berättade att de även sålde rör i andrasortering, vilket var betydligt billigare. 620:- för 50m rör 25x25x2. Med andrasortering menades rör med nån repa eller en svetsskarv. Inga fel på hållfastigheten eller dyligt.

Hojs!

:)

Stefan, har du ett namn på den lokala stålshoppen i Borlänge, det där lät ju riktigt intressant :D

Mvh Jante

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...