cealm Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 (edited) . Edited July 2, 2007 by cealm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Jag kör med avtagbar ratt. Pojkarna i UK hade ett roligt sätt de låste ena hjulet med en kätting. Lev väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 jag kommer att köra med snap off till ratten och smartcard för att starta/startspärr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Vad säger SBP och försäkringsbolagen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 snapoff är ju helt ok och vill dom koppla förbi smartcarden så är det minst lika svårt/ lätt som att ta sig förbi nyckellås. om dom skall dekryptera kortet så får dom ligga i :515: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Vad säger SBP och försäkringsbolagen? Jag tänkte på vad de kräver i samband med reg-besiktning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 (edited) det är ett flertal som har fått igenom sina byggen med snap off. sedan finns det ju smartcard start som standard från vissa bilmärken. men hur sbp/ försäkringsbolag ställer sig till detta vet jag inte... Edited November 6, 2006 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Utan att hinna citera VVFS nu, så är kravet i princip att stöldskydd i någon form ska finnas. Normalt sett räcker det med tändningslås med nyckel, rattlås är inget krav. Snap-offratt är OK om bara låsanordningen är tillfredsställande (ingen risk att man tappar ratten ofrivilligt). /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Finns ju allternativ till kättingen, om än inte lika lättstuvad ;) Hjullås Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 kravet på snap off ( som iof är ett märke) är väll att det måste vara så kallat 2 handsgrepp för att det skall vara godkännt ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 (edited) hur du väljer funktionen på din immobilizer är ju upp till dig personligen. Jag kommer troligtvis att se till så att jag har funktionen i insprutningen vilket innebär lite mer strul för den som eventuellt vill koppla förbi spärranordningenn hur nu än fulingen gör måste han bända isär scuttlen å få jobba för brödfödan!!. :515: Edited November 7, 2006 by Magoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Jag har avtagbar ratt, dold minibrytare till startmotorn samt huvudbrytare till jordkabeln för batteriet. Räckte gott för min besiktningsman från försäkringsbolaget.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts