stigge Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Så var det dags för en tripp till England. Tantens påhitt men jag följer gärna med. I och för sig har jag inte kollat avståndet mellan hålan vi ska besöka (nånstans i Cotswolds) och Exeter men eftersom vi ska hyra bil känns det som en lämplig lördagsutflykt i landskapet. :hypocrite: Någon som har varit på någon liknande tillställning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Så här säger Kit-Car: "18th & 19th November 2006 - The Great Western Kit and Sports Car Show Westpoint Exhibition Centre, Exeter , Devon Always a premier event. This show should be well worth visiting. It's the second largest show of this industry. Expect plenty of kit car manufacturers (there are 50+ booked to attend), lots of extras, a brilliant atmosphere and at least one special attraction. Further details from European Promotions (Cookie) Tel: 01233 713878 Better still, why not download their excellent Show Guide. It's a 3Mb PDF file - you'll need Adobe Acrobat Reader." Det låter väl bra! National Kit Car Show i Stoneleigh runt sista April är den största och gav mersmak, jag vill dit igen i vår. Så den här skulle jag absolut besöka om jag fick chansen! Ta med en stor ryggsäck och en hög pundsedlar! Mycket nöje! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 Åkej, då blir det den biffiga resväskan! :P Fast stolar och sånt ryms ju inte. Kul att kolla på lite smått och gott. Äntligen får jag nagga lite på Visa-krediten. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Andra har köpt stolar och tagit med på flyget utan problem! Allt är möjligt! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Inga vätskor i handbagaget bara... :stop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Det är Ok med vätskor på mindre än 100ml om de packas i frugans nyinköpta genomskinliga necessär..... Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 i frugans nyinköpta genomskinliga necessär..... Kan vara pinsamt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 Japp allt är möjligt. Jag har tagit noskon,2 bakskärmar,2 framskärmar samt 4 stötdämpare på Ryan Air. Leffe här på forumet har tagit med sig 2 stolar. Men dom går ju inte som handbagage, man får checka in dom som special bagage typ golfkluggor, barnbvagn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 (edited) Japp jag kom med 2 Mk Stolar på Ryan. Men nu förtiden så måste man betala extra för bagage, så jag tror att när man bokar biljet så bör man se till att betala för bagage,för om inte och man har bagage så tar säkert ryan ut en hutlösa summa pengar för man inte har bokat o betalt via inet. Edited November 7, 2006 by Leffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted November 7, 2006 Share Posted November 7, 2006 95 kr/bagage om man inte bokar i förväg. Drygt hälften om man bokar via internet. Max 20 kg/person får man ta med sen blir det 77 kr/ kilo i överviktskostnad. Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted November 13, 2006 Author Share Posted November 13, 2006 Rallydesign har lite specialpriser på vissa delar under mässan: http://www.rallydesign.co.uk/catalog/pdf/exeter_offers.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted November 17, 2006 Author Share Posted November 17, 2006 Jahapp, i morgon ar det dags. 23 mils bilresa innan vi sladdar in pa parkeringen i Exeter. Ska bli skitkul att kolla alla montrar. Provsitta olika stolar, inhandla lite kringutrustning till motorn och en del instrumentrelaterat. Nu har jag dragits runt av tanten pa slott, museer och butiker i tre dagar - dags for ombytta roller! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted November 17, 2006 Share Posted November 17, 2006 Trevlig resa! :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Lyllo!!!!! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted November 20, 2006 Author Share Posted November 20, 2006 Allt incheckat for hemresan. 2 st stolar 19 kg ink emballage, styrvaxel 4.5 kg och ovrigt smaplock cirka 8 kg (som fick plats i resvaskan, bland annat ett pedalstall) Och jag klarade mig fran extra kostnader, vet inte hur tjejen i disken raknade :notworthy: Det var toppenskojigt i Exeter, bilder kommer i morgon eller nar jag har tid/ork att sitta vid datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts