Janne Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 När jag kapade N1 och N2, övre längsgående rören till sittbrunnen så smög sig Murphy in och dessa blev lite fel. De luter lite neråt.... Men jag vill minnas att en del har just den lutningen på dessa rör, spelar det nån roll? Man kan ju tänka sig att det blir ett schysst armstöd när man glider runt. Det är ju inte världens undergång att kapa nya rör heller men tänkte kolla lite vad andra tycker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Posted November 4, 2006 Author Share Posted November 4, 2006 Denna har t ex dessa sneda rör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Jag har sneda rör och jag har inte märkt att det skulle vara obekvämt efter 400 mil i sommar. Men sen är ju frågan om det påverkar ramen negativt, tänker på vridstyvhet och hållfastighet men det får nån annan svara på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 samma på min.. :) http://www.trampebil.se/budda/2003-07-06-s...ges/image14.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Orginalet har sneda rör. Antagligen för att få svängrum för armbågarna, eftersom orginalramen är en tum högre. Bokramen har en förenklad dragning som är möjlig eftersom denna är lägre. Det är snyggare med sneda tycker jag personligen! Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 hur sneda,mått är originalet?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 4, 2006 Share Posted November 4, 2006 Rent teoretiskt borde ramen bli vekare på mitten ju mer dom lutar neråt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts