Jump to content

Which Kit Car...


Recommended Posts

Jag skulle hellre satsa på Kit-Car Magazine!

Har läst båda i några år nu och det har varit något av tidningshistoriens värsta krig mellan K-CM och WKC.

Enorm smutskastningskampanj mellan chefsredaktörerna som tagit sig rent löjliga former ibland.

WCK är bland annat anklagade för att ha vinklade artiklar, typexemplet är väl den nya Python-cobran.

Tror att det var för att WCK:s redaktör hade intressen i Python-firman.

Nåväl, tycker nog att K-CM är mest matnyttig och och den känns även lite ärligare.

Dessutom ger dom ut en systertidning som heter Cobra och handlar om, ja gissa vad! :D

Link to comment
Share on other sites

Jag prenumererar på båda och tycker att Kit Car Magazine är strået vassare och tjockare. Däremot så tenderar Which Kit Car att skriva mer om tex Robin Hood storyn och lite uddare bilar/kit.

Which Kit Car hade en artikel om MK Sportscars nya bil, medans Kit Car Magazine lät den nyheten helt gå förbi, som ett exempel.

Kit Car Magazine tenderar att hellre skriva stjärten av sig om Westfields nya kit som baseras på Mazda MX5, än en simpel Locost. Så det är lite mer "High End" där.

Har man båda får man en väldigt bra täckning tycker jag, men skall du välja en så kör på Kit Car Magazine.

Link to comment
Share on other sites

Jag föredrar helt klart WKC mer artiklar i min smak och mindre om cobrer. Jag tröttnade på CK när det enda redationella inehållet var smustskastning. Tidningarna finns båda hos alla större tidningsmånglare jag köper min i Alingsås.

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Det som irriterar mig med i princip alla dessa utländska tidningar är att det är ungefär 70% av innehållet som är samma i varje nummer, d.v.s. ANNONSER och de övriga 30% av tidningen är det man kan ha glädje av. ( om man nu inte gillar att se samma annonser gång på gång)

Link to comment
Share on other sites

Har mest läst Kit Car Magazine men precis som tidigare kommentarer i denna tråd så irriterar jag mig över all reklam :angry: .

Tycker att man borde få betalt för att läsa dessa tidningar istället. Lik förbannat står jag där i kiosken när ett nytt nummer dykt upp på hyllan.

Link to comment
Share on other sites

Köpte både TRC och Which Kit Car. Lite löjligt med alla firmor som presenterar en massa drömbilar, å sen har de inte sålt ett enda ex. :D En tillverkare hade sålt 2 kit. Men lite kul läsning är det.

Men TRC är ju mer seriös, bilarna ska funka på bana annars är de inte färdiga. Att rulla i 30 km/h till glasskiosken kan man göra med en trädgårdstraktor.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...