Thomas Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 Hej är det någon som vägt sin bil på t.ex. badrumsvågar axel för axel och vad har ni skiljer det mycket sedan på den riktiga vägningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 Nej men jag väger allt jag skruvar dit på badrumsvåg så det borde bli en ganska exakt siffra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Posted October 10, 2006 Share Posted October 10, 2006 När jag byggde hade jag koll på vikt per hjul med hjälp av badrumsvågar. Funkade jättebra även när man ställde in fjädringspänningen per hjul. Jarl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas H Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Funkade kanon, köpte 4 vågar på jula, vägde först fram sedan bak. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Funkade kanon, köpte 4 vågar på jula, vägde först fram sedan bak. :racesmile: Hur hög är maxvikten som går att väga på badrumsvågarna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 9, 2009 Author Share Posted January 9, 2009 det brukar ligga runt 100-120kg jag vägde min bil med 4 badrumsvågar och när jag kom till kommunens våg så slog det bara på 5kg totalt. så man kommer bra nära och då hade jag köpt 4 vågar på ÖoB 49:- styck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2fast4u Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Jula har en för 79 pix som klarar 150kg. 4 såna bör klara en 7a utan större problem, annars kanske man ska se över sitt bygge och lätta lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 (edited) Jag kollade lite på julas digitala badrumsvågar för en tid sedan. Vill minnas att de har en som går till 180kg. De stänger automatiskt av sig efter några sekunder. Det verkar inte så smidigt om man skall väga bilen. Är nog samma problem med många digitala badrumsvågar så se upp med det. Jag tror att 150 kg eventuellt är lite klent om man tänker sig att bilen kanske inte har exakt 50/50 i viktfördelning vare sig i längs eller sidled. Särskilt om man tänker sig att väga in hörnorna med förare i och halv tank. Edited January 9, 2009 by pelle17B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 9, 2009 Author Share Posted January 9, 2009 jag satte 2 vid vardera hjul och mätte axel för axel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts