Jump to content

Kolkanister Sohc Pinto + div


vedde

Recommended Posts

Jag har en fråga, jag är ny till detta men har hittat massor med info på forumet, :notworthy:, jag har svetsat min ram(McSorley orginal) och håller som bäst på att riva min inköpta Sierra 1988 kat( tråkig 100 hk motorn vad jag förstått men lätt att turbo konvertera!).

1.Nu när miljöavgiften är borttagen måste jag behålla kolkanister & kat??

2.Vilka konsekvenser får det om jag tar bort dem på elektroniken, insprutning osv.?

3.Det sitter även rör från grenröret som ett ormbo med en rund gummeblåsa, är detta något som skall bevaras? ser ut som ett förvärmningssystem, men jag skall ej köra på vintern.

jag skulle uppskatta svar på detta och jag har sökt men inte funnit riktiga svar.

Tack från en nybörjare :blink:

Vedde

Link to comment
Share on other sites

du behöver inte kat eller kolkanister. behåll lambda´n så elektroniken styr bränslet.

kolkanisr´tern är bra om du vill slippa bensinos i garaget samt att lufta tanken så det inte blir vacuum ifall tanklocket är sluten modell.

Link to comment
Share on other sites

Tack Thomas det var det jag undrade över, det går ju sladdar från Kolkanistern och jag trodde de hade med insprutningssystemet att göra.

Är det någon som vet om Ormboet från grenröret(punkt 3)? Jag undrar då det är rostigt som bara den och jag vill kapa av det men vill inte förstöra det om det behövs.

Tacksam för svar

/vedde

Link to comment
Share on other sites

Ja tack Jonte precis vad jag menade, detta med att bygga själv är knivigt när man inte är så kunnig som många på detta forum. Jag kommer att få tillfälle att återkomma med massor med frågor när mitt bygge fortsätter.

Jag har ingen motorlyft men en snäll svärfar med en lastmaskin så motorn kommer ur vare sig den vill eller inte :D

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...