Magoo Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 Jag skall skaffa tank till mitt bygge nu.. Kan man göra tanken så att den ser ut rom ett stort rör? Man valsar plåten och svetsar i ändar på "röret" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 JA !! det borde inte finnas något nej på den frågan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Jag har köpt en tank från SAAB 96 på skroten för 300:-. Inbuktningen för reservhjulet passar perfekt för diffen! Jag tänker inte köra racing, så avsaknaden av skvalpskott gör mig inget. Fick idén från Håkan Book. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 det fina med saab tanken är att då den ligger i bagaget så är den nästan alldrig rostig.. :racesmile: om man inte jagar vikt är den helt okey...annars kanske aktuellt med mindre.. :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Jag gjorde en tank, inte den vackraste men den är tät ialla fall. Svårt som fan å MIGa tunnplåt tycker jag. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 Jag skulle behöva lite mått på hur en "bra" tank ska vara till en MK Indy. Har inte beställt kitet än, men man kan alltid börja tillverka de delar som behöver fram över. Skulle vilja ha en stor bränsletank som start för att få upp vikten (fulltankad) plus att man inte behöver ha den sprängfylld vid bankörningar. Mvh MM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts