Jump to content

Bygga seven för bana


pacman

Recommended Posts

Börjar bli lite bygg-sjuk. Den röda är väl så gott som klar nu, och efter att ha varit på ringen i somras och sedan träffat Peter Paahv (eller vad han nu heter) innan hans trip till ringen med sin sjua, så kommer tankarna smygande på att bygga en sjua enkom för bankörning.

Jag tänker mig en sjua med ett enda syfte: körning på bana, utan krav på besiktning, finish och annat bjäfs. Rå och ändamålsenlig. :racesmile: :racesmile: :racesmile:

Söker därför efter en ritning på max-styvad ram, antingen beräknad eller efter erfarenhet.

Tycker det är onödigt att uppfinna hjulet om någon annan har gjort det tidigare.

Link to comment
Share on other sites

Vad var det för seven som du såg på ringen ? nyfiken. Annars så har jag en ny byggd Modsport seven i garaget !!

Vi var nere på Oldtimers Grand Prix, och en del av tyska klubben SevenIG var där. En hel del fina bilar, men det var väl ingen speciell "ringen-seven". Men jag körde ett varv med familjebilen och då kom tanken på att ha en seven byggd enbart för att ha kul på bana, optimerad för bankörning. En lekbil, helt enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Per. F. liten fråga... du använder ju mittmonterade broms skivor bak... vad för bromsok kommer att användas ??

har du haft några tankar på ev bromskylning???

jag frågar då jag är mycket intreserad av lösningen.dock kommer jag att använda ford scorpio bakaxel klump/hus..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...