pacman Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 Börjar bli lite bygg-sjuk. Den röda är väl så gott som klar nu, och efter att ha varit på ringen i somras och sedan träffat Peter Paahv (eller vad han nu heter) innan hans trip till ringen med sin sjua, så kommer tankarna smygande på att bygga en sjua enkom för bankörning. Jag tänker mig en sjua med ett enda syfte: körning på bana, utan krav på besiktning, finish och annat bjäfs. Rå och ändamålsenlig. :racesmile: :racesmile: :racesmile: Söker därför efter en ritning på max-styvad ram, antingen beräknad eller efter erfarenhet. Tycker det är onödigt att uppfinna hjulet om någon annan har gjort det tidigare. Quote
Liftarn Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 Då kanske det är en ram med de australienska modifieringarna du behöver, se t.ex. http://locost7.info/mirror/aussiemods.php eller googla på "aussie mods". Quote
per fogelberg Posted September 17, 2006 Posted September 17, 2006 Vad var det för seven som du såg på ringen ? nyfiken. Annars så har jag en ny byggd Modsport seven i garaget !! Quote
pacman Posted September 17, 2006 Author Posted September 17, 2006 Absolut! Mycket intressant läsning, deras dokument med hur mycket de olika förändringarna gör för styvheten. Tack för tipset. Quote
pacman Posted September 18, 2006 Author Posted September 18, 2006 Vad var det för seven som du såg på ringen ? nyfiken. Annars så har jag en ny byggd Modsport seven i garaget !! Vi var nere på Oldtimers Grand Prix, och en del av tyska klubben SevenIG var där. En hel del fina bilar, men det var väl ingen speciell "ringen-seven". Men jag körde ett varv med familjebilen och då kom tanken på att ha en seven byggd enbart för att ha kul på bana, optimerad för bankörning. En lekbil, helt enkelt. Quote
apex Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 Vad var det för seven som du såg på ringen ? nyfiken. Annars så har jag en ny byggd Modsport seven i garaget !! Nybyggd Modsport... :notworthy: Hur ser en sån ut? Quote
per fogelberg Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 Provar att lägga upp en bild ! Quote
per fogelberg Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 Provar att lägga upp en bild ! Quote
apex Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 Hittade bilen!! http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28504 Wow, framhjulsupphängningen är läcker! :notworthy: Quote
per fogelberg Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 Det gick inte att skicka med bilden, men det är snart klar, saknar kardanstång, ock sen är stötdämparna hos KH motorsport för ombyggnad . Kommer att testa på Gelleråsen i höst. Quote
Thomas Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 rejsa kom jag inte in på man behöver lösenord. Quote
Michael Th Posted September 18, 2006 Posted September 18, 2006 Per. F. liten fråga... du använder ju mittmonterade broms skivor bak... vad för bromsok kommer att användas ?? har du haft några tankar på ev bromskylning??? jag frågar då jag är mycket intreserad av lösningen.dock kommer jag att använda ford scorpio bakaxel klump/hus.. :racesmile: Quote
per fogelberg Posted September 19, 2006 Posted September 19, 2006 Angånde för hög värme bakbromsar. Det är en av det som skall testas om det är problen så drar jag kylslangar till oken. Den lösningen jag har finns på många clubman bilar med dom är ju mer öppna bak. Oken är av fabrikat Lockheed. Quote
Michael Th Posted September 19, 2006 Posted September 19, 2006 okey tack... tänkte mig att låg ofjädrad vikt kan vara mer värdän ev värme problem.. sen så skall man hitta en plats med övertryck att leda luften från.. :racesmile: Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.