Drake Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 Någon som lyckats hitta några fyrkolvsok till Sierraspindlar som passar. Vad behövs t.ex. för att få dit volvos 4:or? :D Quote
therealpinto Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 Hej Det går att göra adapterplattor, eller göra som Ford själva, ta fyrkolvsoken från Transit med lastbilsaxel (sitter på Sierra Cossie RWD). Man varför vill du ha 4-kolvsok? Sierraok ("stora" oken från V6 eller ABS) räcker för det mesta man stoppar i en Locost... /Gustaf Quote
Drake Posted February 11, 2004 Author Posted February 11, 2004 Är bara här och snor ideér! Sorry Detta är ju trots allt det bästa forumet i Sverge:) Har äntligen bestämt mig. Ska bli en Lowcost-Cobra! Scb 350, T5 och Polsk Sumo!!! Ett tips: www.easer.com.pl Billigare än en Westfield! Drake Quote
Baalzamon Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 Hur går det att registrera in en cobrareplika med V8 i Sverige, det borde väl vara samma krav på 15kW/100kg tjänstevikt som för sjuorna? I en 350 borde det var åt minstonde 170hk, antagligen betydligt mera. Då får du bygga stabilt... Quote
Drake Posted February 11, 2004 Author Posted February 11, 2004 Det borde inte vara något problem då vikten hamnar på 850-1200 kg. 750 m. Pinton Det finns säkert 100 reggade Cobror med V8:or i Sverige, vissa med 500+ hk Ramen är en Pilgrim Sumo som ska vara ok för minst 300 hk. (Discovery-bygget) Säljs även i Sverige www.halerconcept.com eller i Polen www.easer.com.pl Dom flesta har dock betydligt mer pulver utan att det verkar vara något problem. Drake Quote
Marcus a Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 Det är en stor skillnad på vad en bil klarar av och hur många hästar man FÅR ha:) Quote
Drake Posted February 11, 2004 Author Posted February 11, 2004 Kanske ännu större vad FÖRAREN klarar av?!! :D Quote
conco Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 Att regga in en amatörbyggd cobra med 8:a i Sverige är inge annorlunda än en 7:a. De är lite tyngre än sjuorna och det finns 8:or som inte har så många hp i grundutförande. De med 500+ hp det pratas om här har nog reggats enl.15/100. Förmodligen har de flesta av dem reggats innan denna regeln kom. Tidigare var ju som bekant 10/100. Jag bygger en Westfield med 8:a och kommer så vitt jag kan se inte att ha problem med vikt/kw. ha de Conco :ph34r: Quote
Baalzamon Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 Enligt min minräknare måste en bil med 500hk väga närmare 2,5 ton för att bli godkännd... En liten otrimmad 350 på 170hk blir godkännd i en bil på 833kg, så det vore ju betydligt enklare. Edit: Om man skulle försöka sig på att registrera in ett amatörbyggt fordon med 500hk på den gamla tiden då 10kW/100kg gällde så skulle bilen behöva väga 3,7ton! Eller räknar jag helt galet :unsure: Quote
Drake Posted February 11, 2004 Author Posted February 11, 2004 Passar Cossie-skivorna och 4-kolvsoken rakt av då eller? Drake Quote
Canguro Posted February 11, 2004 Posted February 11, 2004 ["Om man skulle försöka sig på att registrera in ett amatörbyggt fordon med 500hk på den gamla tiden då 10kW/100kg gällde så skulle bilen behöva väga 3,7ton"] 3,7 ton .. går inte att regga som bil ... kanske man bygga amatör byggd lastbil ? ;) Quote
therealpinto Posted February 12, 2004 Posted February 12, 2004 Passar Cossie-skivorna och 4-kolvsoken rakt av då eller?Drake Hej Ganska rakt av, om jag minns rätt. Ford är lata... /Gustaf Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.