Jump to content

Recommended Posts

Posted

Någon som lyckats hitta några fyrkolvsok till Sierraspindlar som passar.

Vad behövs t.ex. för att få dit volvos 4:or?

:D

Posted

Hej

Det går att göra adapterplattor, eller göra som Ford själva, ta fyrkolvsoken från Transit med lastbilsaxel (sitter på Sierra Cossie RWD).

Man varför vill du ha 4-kolvsok? Sierraok ("stora" oken från V6 eller ABS) räcker för det mesta man stoppar i en Locost...

/Gustaf

Posted

Är bara här och snor ideér! Sorry

Detta är ju trots allt det bästa forumet i Sverge:)

Har äntligen bestämt mig.

Ska bli en Lowcost-Cobra!

Scb 350, T5 och Polsk Sumo!!!

Ett tips: www.easer.com.pl

Billigare än en Westfield!

Drake

Posted

Hur går det att registrera in en cobrareplika med V8 i Sverige, det borde väl vara samma krav på 15kW/100kg tjänstevikt som för sjuorna? I en 350 borde det var åt minstonde 170hk, antagligen betydligt mera. Då får du bygga stabilt...

Posted

Det borde inte vara något problem då vikten hamnar på 850-1200 kg.

750 m. Pinton

Det finns säkert 100 reggade Cobror med V8:or i Sverige, vissa med 500+ hk

Ramen är en Pilgrim Sumo som ska vara ok för minst 300 hk.

(Discovery-bygget) Säljs även i Sverige www.halerconcept.com eller i Polen www.easer.com.pl

Dom flesta har dock betydligt mer pulver utan att det verkar vara något problem.

Drake

Posted

Att regga in en amatörbyggd cobra med 8:a i Sverige är inge annorlunda än en 7:a. De är lite tyngre än sjuorna och det finns 8:or som inte har så många hp i grundutförande. De med 500+ hp det pratas om här har nog reggats enl.15/100. Förmodligen har de flesta av dem reggats innan denna regeln kom. Tidigare var ju som bekant 10/100.

Jag bygger en Westfield med 8:a och kommer så vitt jag kan se inte att ha problem med vikt/kw.

ha de

Conco :ph34r:

Posted

Enligt min minräknare måste en bil med 500hk väga närmare 2,5 ton för att bli godkännd... En liten otrimmad 350 på 170hk blir godkännd i en bil på 833kg, så det vore ju betydligt enklare.

Edit: Om man skulle försöka sig på att registrera in ett amatörbyggt fordon med 500hk på den gamla tiden då 10kW/100kg gällde så skulle bilen behöva väga 3,7ton!

Eller räknar jag helt galet :unsure:

Posted

["Om man skulle försöka sig på att registrera in ett amatörbyggt fordon med 500hk på den gamla tiden då 10kW/100kg gällde så skulle bilen behöva väga 3,7ton"]

3,7 ton .. går inte att regga som bil ... kanske man bygga amatör byggd lastbil ? ;)

Posted
Passar Cossie-skivorna och 4-kolvsoken rakt av då eller?

Drake

Hej

Ganska rakt av, om jag minns rätt. Ford är lata...

/Gustaf

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...